ثبت نام دوره آموزشی و دریافت مدرک COURSERA

ثبت نام دوره آموزشی و دریافت مدرک COURSERA | آسان کارت

 

پرداخت هزینه گواهینامه دوره آموزشی در کورسرا

کورسرا (Coursera) یکی از بزرگترین سایت های ارائه دهنده آموزشهای آنلاین است که بیش از هزاران دوره رایگان با موضوعات مختلفی چون مهندسی، فیزیک، داروشناسی، زیست‌شناسی، ریاضیات، علوم کامپیوتر، علوم انسانی، علوم اجتماعی و کسب برگزار کرده و مدرک معتبر بین المللی به شرکت کنندگان در دوره ها ارائه می دهد. سایت کورسرا، کورس های آموزشی خود را با همکاری بسیاری از دانشگاه ها و اساتید مطرح دنیا و در قالب آموزش آنلاین، وبینار، آموزش الکترونیکی و محتوای آنلاین ارائه می کند. طبق آمار و اطلاعات ارائه شده سایت کورسرا بیش از 45 میلیون دارد که شیوع بیماری کرونا باعث افزایش چشمگیر این تعداد شده است.
 در حوزه آموزش های آنلاین سایت های دیگری چون ای دی ایکس (EDX)، یودمی (UDEMY)، لیندا (LYNDA)، اسکیل شیر(SKILLSHARE)، یودی سیتی(UDACITY)، خان آکادمی (Khan ACADEMY)، رقبای قوی برای کورسرا محسوب می شوند. اما شرکت کورسرا با توجه به متنوع بودن دوره ها و همچنین رایگان بودن هزینه دریافت اکثر مدارک از محبوبیت بالائی در میان مخاطبین برخوردار است. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره دوره های UDEMY می توانید به مقاله " خرید دوره های آموزشی از سایت یودمی Udemy" و برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه دوره های Coursera می توانید به مقاله " ثبت نام دوره آموزشی و پرداخت هزینه EDX" مراجعه کنید.

 

انواع آموزش های آنلاین سایت Coursera

1- دانشجو محور(For Students): این برنامه Coursera به دانشجویان دارای ایمیل دانشگاهی کمک می کند که مهارت هایی را برای اضافه کردن به رزومه خود کسب کنند. این برنامه ها به گونه ای طراحی شده اند که هر دانشجو در هر سال می تواند به صورت رایگان در یک دوره آموزشی به صورت کاملا رایگان شرکت کند.
2- پروژه یا بیزینس محور(For Enterprise): این برنامه Coursera از چهار بخش با کاربردهای مختلف تشکیل شده است که عبارتند از:

 Coursera for Team

• Coursera for Business

• Coursera for Campus

• Coursea for Government

 

شرکت در دوره های آنلاین کورسرا دارای مزایا و ویژگی های مختلفی است که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
1- امکان استفاده از ویدئوهای آموزشی در حالت آفلاین و آنلاین
2- اکثر فایل های آموزشی دارای زیر نویس انگلیسی و برخی با زیرنویس فارسی هستند
3- اکثر دوره ها رایگان و یا ارزان (زیر 100 دلار) هستند
4- امکان استفاده از 7 روز تریال رایگان برای دوره های پولی کورسرا
5- امکان برقراری ارتباط تعاملی با استاد دوره
6- ارائه گواهی نامه بین المللی
7- اپلیکیشن تلفن همراه در سیستم عامل اندروید و iOS
 

نکات دریافت مدرک پایان دوره کورسرا COURSERA


هر فرد بعد از طی هر کورس و شرکت در امتحانات در طول دوره و پایان دوره، می تواند برای دریافت مدرک معتبر از COURSERA اقدام کند اما چند نکته در این زمینه حائز اهمیت است که در ادامه به آن پرداخته می شود:
1- پس از طی کردن دوره آموزشی و شرکت در امتحانات، لازم است پاسپورت ایرانی برای ID Verification ارسال شود اما دقت داشته باشید که اینکار حتما با فیلتر شکن انجام شده و آدرس محل سکونت خارج از ایران وارد شود.
2- امکان شرکت و دریافت مدرک رایگان با درخواست کمک هزینه آموزشی Financial Aid Available و در صورت پذیرش کورسرا وجود دارد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه به مقاله " راهنمای شرکت کردن و دریافت مدرک رایگان در دوره های پولی کورسرا" مراجعه کنید.

 

نحوه پرداخت هزینه دریافت مدرک COURSERA

پس از ثبت نام در سایت COURSERA که با راحتی از طریق ایمیل امکان پذیر است (توصیه می شود در صورت داشتن ایمیل دانشگاهی از آن برای ثبت نام در سایت کورسرا استفاده کنید)، و بعد از طی هر کورس و شرکت در امتحان حین دوره و پایان دوره، می توانید برای دریافت مدرک معتبر از COURSERA اقدام کنید. بسیاری از دوره های آموزشی سایت کورسرا به صورت رایگان بوده ولی برای دریافت برای دریافت این مدرک معتبر لازم است هزینه ای پرداخت کنید که به راحتی می توانید از خدمات " پرداخت آنلاین ارزی" آسان کارت استفاده کنید.

 

سوالات متداول دوره های آنلاین خارجی

پس از طی کردن دوره های آموزشی به شما مدرکی ارائه می شود که از اعتبار جهانی بالایی برخوردار است و می توانید از آن در پروسه اپلای برای دانشگاه های مختلف و یا جستجوی کار استفاده کنید.

بلی، امکان شرکت در تعداد زیادی از دوره های COURSERA به صورت رایگان وجود دارد اما برای دریافت مدرک از کورسرا لازم است هزینه پرداخت شود.

بلی، پس از طی کردن دوره آموزشی و شرکت در امتحانات، می توانید پاسپورت ایرانی خود را برای ID Verification ارسال کنید اما دقت داشته باشید که اینکار حتما با فیلتر شکن انجام شده و آدرس محل سکونت را خارج از ایران وارد کنید.

بلی، معمولا در دوره ها بخشی با عنوان کمک هزینه آموزشی Financial Aid Available وجود دارد که با تکمیل آن می توانید برای رایگان کردن دوره آموزشی Coursera درخواست دهید.