خرید از علی اکسپرس (aliexpress) راحت و ارزان

خرید از علی اکسپرس (aliexpress) راحت و ارزان | آسان کارت

خرید از ‏Aliexpress

وبسایت علی اکسپرس یک فروشگاه اینترنتی است که انواع محصولات را در دسته بندی های مختلف ارائه می کند. این وبسایت چینی که زیر مجموعه شرکت علی بابا Alibaba است، بزرگترین فروشگاه اینترنتی آسیاست که محصولات خریداری شده را به تمام نقاط دنیا ارسال می کند. وبسایت علی اکسپرس حالت واسطه ای دارد به این معنی که رابط تعداد بیشماری فروشنده و خریدار است که محصولات متنوعی را مبادله می کنند. اعتبار سنجی فروشنده و محصول از طریق امتیاز بندی فروشندگان است. شما این موضوع را در بخش sold by و درجه Positive بودن فروشنده مشاهده کنید. این درجه بندی براساس تعداد ستاره هایی است که فروشنده بر اساس میزان اعتبارش دریافت می کند. همچنین با توجه به فیدبک هایی(Feedback) که مشتریان قبلی به فروشنده داده اند، اعتبار فروشنده مشخص می شود. علاوه بر این امکان عودت محصول نیز وجود دارد، البته قوانین آن برای هر محصولی و فروشنده ای می تواند متفاوت باشد. بنابراین توصیه می شود در مرحله قبل از خرید، حتما قوانین و محتوی صفحه را به صورت کامل مطالعه کنید. یکی از مزیت های عمده وبسایت Aliexpress، امکان ارسال رایگان (Free Shipping) محصول است. این باعث می شود که مشتریان بسیاری از این امکان استفاده کنند، ولی از آنجایی که ارسال رایگان از طریق پست ملی چین انجام می کشد و زمان زیادی طول می کشد، توصیه می شود که برای محصولات گرانقیمت از این نوع ارسال استفاده ننمایید، چرا که علاوه بر موارد فوق، پست ملی چین گارانتی تحویل سالم مرسوله نیز ندارد.

توجه: تأکید می کنیم که وبسایت امکان ارسال محصول به ایران را ندارد. لازم است که حتما آدرس معتبری در خارج از کشور داشته باشید تا محصول به آن آدرس ارسال شود و بعد از دریافت آن در آدرس خارج از کشورتان، به صورت مسافری به دستتان برسد. این در شرایطی است که اسم ایران در لیست کشورهای قابل ارسال وجود دارد ولی هنگام انجام پرداخت با آی پی IP ایران، پرداخت را نهایی نمی کند و بایستی آدرس و آی پی غیر ایران ارائه شود.

توجه: در صورتی که پرداخت شما توسط تیم پرداخت آسان کارت انجام می گیرد، آسان کارت تنها وظیفه پرداخت را بر عهده دارد و این مجموعه هیچ تعهدی در زمینه ارائه آدرس پستی(Shipping Address) ندارد.

راهنمای خرید از وبسایت علی اکسپرس

 

خلاصه فرایند خرید به شکل زیر است ولی برای مطالعه راهنمای تصویری ثبت سفارش می توانید از مقاله آموزشی راهنمای خرید از وبسایت علی اکسپرس مشاهده کنید.
1- ورود به وب سایت Aliexpress
2- ورود به بخش کاربری/ و یا ایجاد اکانت( درصورتی که اکانت جدید ایجاد می کنید، حتما یک آدرس کامل و معتبر در خارج از ایران بایستی ارائه کنید).
3- انتخاب محصول و اضافه کردن به سبد خرید
4- تأیید محصول و آدرس ارسال
5- انتخاب نحوه ارسال پستی( ارسال رایگان: زمان تقریبی 30 روزه، ارسال اکسپرس: زمان تقریبی 4 الی 15 روز)
6- پرداخت مبلغ نهایی از طریق آسان کارت و دریافت تأییدیه

سوالات متداول

خیر. برای خرید از سایت علی اکسپرس می بایست حتما آدرسی خارج از ایران داشته باشید.

بله. برای محصول خریداره شده کد رهگیری خواهید داشت.

در صورتی که درخواست عودت کالایی را داشته باشیدمی توانید کالا را به علی اکسپرس عودت کنید.