پرداخت تاییدیه مدارک پزشکان و پرستاران EPIC

پرداخت تاییدیه مدارک پزشکان و پرستاران EPIC | آسان کارت

موسسه ECFMG و تأییدیه مدارک پزشکی EPIC

در پروسه مهاجرت کاری به خارج از کشور، لازم است مدارک تحصیلی و سوابق کاری متقاضیان توسط سازمان های معتبر و تخصصی ارزیابی شود. مهاجرت و دریافت ویزای کار برای پزشکان، دندانپزشکان، داروسازان و پرستاران از طریق موسسه ECFMG و سرویس EPIC انجام می گیرد. بدین ترتیب که متقاضی مهاجرت، مدارک تحصیلی مثل اعتبارنامه و گواهینامه پزشکی و سایر سوابق تحصیلی را برای این موسسه می فرستد و نتیجه ارزشیابی در قالب یک گواهی یا Certification صادر می شود. سازمان ها و مراکز می توانند مدارک فرد مربوطه را استعلام کنند. موسسه ECFMG در شهر فیلادلفیا آمریکا مستقر است و سرویسی که با عنوان گواهینامه ایپیک صادر می کند، برای مهاجرت کاری به کشورهای امریکا، کانادا، انگلیس، استرالیا، نروژ، دانمارک و ... معتبر است. قابل توجه است که موسسه ECFMG همچنین مجری آزمون پزشکی USMLE نیز هست.

برای ارزیابی سایر رشته های کاری جهت مهاجرت به کانادا و آمریکا، موسسه WES خدمات مشابهی را ارائه می کند که برای آشنایی بیشتر می توانید مقاله ارزیابی و تأیید مدارک تحصیلی موسسه WES را مطالعه کنید. 

- Electronic Portfolio of international Credentials (EPIC)

- Educational Commission for Foreign Medical Graduates (ECFMG )

مزایای سیستم اپیک برای پزشکان و سازمان ها 

تأییدیه مدارک اپیک هم برای جامعه پزشکان و هم سازمان های طرف مقابل مزایای زیادی است. پزشکان با ایجاد یک اکانت بر روی یک وبسایت معتبر، تنها کافی است یکبار مدارک خود را ارسال کنند و با پرداخت هزینه آن، گواهی اعتبار نامه پزشکی را دریافت کنند که قابل قبول بسیاری از مراکز بیمارستانی، آموزشی، درمانی و بهداشتی در سراسر دنیا است. مدارک به صورت آنلاین ارسال شده و در یک موسسه کاملا معتبر در کلاس جهانی، با سابقه 30 ساله ارزیابی می شود. از طرف مقابل یکی از مهمترین دغدغه سازمان هایی که در صدد جذب نیروی کار متخصص در حوزه ی پزشکی هستند، این است که آیا مدارک فرد متقاضی معتبر و صحیح است یا  خیر! چرا که در برخی موارد به علت ارائه مدارک فیک و نامعتبر، نیروهای غیر متخصص در موقعیت کاری جذب شده اند. چنین سازمان هایی با عضویت در موسسه ECFMG  و پرداخت هزینه آن می توانند از خدمات موسسه استفاده کنند. 

 

مدارک مورد قبول برای ارزیابی توسط اپیک 

مدارک پزشکی که موسسه ECFMG در قالب سرویس EPIC ارزیابی می کند و در قبال آن گواهینامه و تأییدیه صادر می کند، شامل موارد زیر است: 

 

- Final Medical Diploma
- Alternate Graduation Document
- Final Medical School Transcript
- Student Medical School Transcript
- Pregraduate Internship Credential
- Postgraduate Medical Education Credential
- Specialist Qualification
- Certificate of Medical Registrationساله 
- License to Practice Medicine
- Advanced Degree in the Medical Sciences

 

مراحل تأیید مدارک EPIC

برای دریافت گواهینامه مدارک پزشکی توسط اپیک لازم است مراحل زیر انجام گیرد: 

مراحل دریافت تأییدیه مدارک اپیک | آسان کارت

1- ایجاد اکانت EPIC بر روی وبسایت  ecfmgepic.org

2- تکمیل اطلاعات شخصی و تأیید احراز هویت در قالب فرم EIF

3- آپلود مدارک تحصیلی، دانشگاهی، اعتبارنامه های پزشکی و مجوزهای طبابت

4- آپلود تصویر و اسکن پاسپورت

5- تأیید و بازنگری مدارک ارسال شده

6- انجام پرداخت ارزی آنلاین

توجه نمایید ایجاد اکانت و تأیید هر مدرک پزشکی و ارسال به دانشگاه یا مراکز دیگر شامل هزینه های جداگانه ای می شود. 

 

کارمزد و هزینه تایید مدارک EPIC

هزینه ایجاد اکانت برای استفاده از سرویس EPIC، شامل 125 دلار امریکا است و هزینه تأییدیه هر مدرک جهت ارسال به دانشگاه یا سازمان مورد نظر نیز 90 دلار امریکا است. ارسال سریع گواهینامه، ارسال به مراکز بیشتر، ارائه گزارش اپیک و ... هر کدام دارای هزینه جدایی است که در این لینک به صورت کامل قابل مشاهده است. به صورت خلاصه باید گفت ارسال مدارک در حالت عادی برای موسسات و دانشگاه های مقصد، شامل هزینه 15 دلاری برای ارسال اول و هزینه 45 دلاری برای ارسال های بعدی به همراه دارد. همچنین هزینه ارسال پستی( سریعتر از حالت عادی)  تأییدیه از موسسه ECFMG به دانشگاه ها و مراکز درمانی، 30 دلار است که به هزینه های قبلی اضافه می شود.

 

نحوه پرداخت هزینه تأیید مدارک در EPIC

برای پرداخت هزینه مرتبط با  تایید مدارک در اپیک یا سایر هزینه های مشابه اعم از مهاجرتی، مسافرتی، دانشگاهی و ... می توانید از سرویس پرداخت آنلاین ارزی آسان کارت استفاده کنید. بدین ترتیب که اطلاعات صفحه پرداخت، مبلغ دلاری و سایر اطلاعات تکمیلی از طریق ثبت سفارش روی وبسایت آسان کارت، ارسال می شود و کارشناسان پرداخت در سریعترین زمان ممکن و کمترین کارمزد، پرداخت را انجام می دهند. 

 

سوالات متداول

دانشگاه ها، سازمان ها و ادارات دولتی کشور مقصد امکان دریافت جواب استعلام را از موسسه ECFMG دارند و می توانند تأییدیه اپیک را دریافت کنند.

خیر، مدرک اپیک در بسیاری از کشورهای مهاجر پذیر مثل کانادا، دانمارک، استرالیا، نروژ و ... معتبر است.

برای شروع به کار در بخش های درمانی و بهداشتی هر کشور، بر اساس قوانین و مقررات آن کشور پیش نیازهای دیگری نیز لازم است که حتما باید توسط متقاضی مهاجرت وجود داشته باشد. یکی از موضوعات اساسی داشتن مدرک زبان کشور مقصد و همچنین داشتن شرایط مهاجرت به آن کشور است.

هزینه تأییدیه اعتبار نامه پزشکی، داروسازی، پرستاری، ... شامل چند بخش مختلف است. هزینه ایجاد اکانت روی وبسایت 125 دلار است و تأیید هر مدرک پزشکی 90 دلار محاسبه می شود.