چگونه می توان از وبسایت سوق SOUQ.com خرید کنم؟

چگونه می توان از وبسایت سوق SOUQ.com خرید کنم؟ | آسان کارت

خرید از وبسایت SOUQ.com

در سالهای گذشته "وبسایت سوق" به عنوان یک فروشگاه آنلاین اماراتی مطرح بوده است که با رشد بالایی در عرصه تجارت الکترونیک حوزه خاورمیانه مطرح شده به نحوی که چندین شعبه در کشورهای عربستان و مصر نیز تأسیس کرده است. این فروشگاه اغلب تخفیفات و حراج های روزانه خوبی داشته و با قیمت های مناسب مشتریان بسیاری را به خود جذب کرده است به نحوی که در انتهای سال 2015 میلادی ارزش این شرکت یک میلیارد دلار رسید. 

در سالهای بعدی با توجه به تغییراتی که در مالکیت وبسایت سوق بوجود آمد، این شرکت توسط شرکت آمازون خریداری شد. هم اکنون این شرکت با مالکیت شرکت آمازون، به عنوان بزرگترین پلتفرم فروش اینترنتی دو زبانه عربی/انگلیسی در خاورمیانه فعالیت دارد. از ابتدای ماه می 2019 وبسایت Souq.com امارات متحده به Amazon.ae تغییر پیدا کرد و از ابتدای ماه ژوئن  2020، وبسایت Souq.com عربستان سعودی نیز به Amazon.sa، تغییر پیدا کرد ولی سایت سوق مصر، همچنان با عنوان برند Souq.com فعالیت می کند. 

با این اوصاف در حال حاضر وبسایت سوق متعلق به آمازون است ولی باید به این موضوع توجه کرد که فروشنده هایی که در فروشگاه آنلاین آمازون امارات متحده هستند، شاید همان محصولاتی که روی وبسایت اصلی آمازون هست را در اختیار نداشته باشند و یا برعکس. و یا اینکه کالاهایی که در آمازون اصلی هستند و هزینه ارسال بالایی دارند، در وبسایت آمازون امارات شاید با هزینه ی پایین تری بتوان تهیه کرد.

خرید از آمازون امارات متحده عربی( وبسایت SOUQ.com) و ارسال پستی

حتما به این موضوع نیز دقت کنید، از آنجایی که امکان تحویل محصول در کشور ایران وجود ندارد، برای خرید از فروشگاه آمازون امارات متحده بایستی یک آدرس در کشور امارات متحده عربی و یا کشورهای ذکر شده در لیست امکان ارسال باید داشته باشید تا محصول بعد از خرید به آن آدرس ارسال شود و سپس از طریق دوستان و آشنایان در همان آدرس، به صورت بار مسافری برایتان آورده شود.

 

در ادامه با توجه به تغییرات انجام گرفته پیشنهاد می شود مقاله نحوه خرید از آمازون را مطالعه کنید، چرا که محتوا، فرآیند سفارش گیری، خرید، ارسال و تحویل محصولات مشابه همان وبسایت اصلی آمازون است. 

خرید اینترنتی از سوق آمازون | آسان کارت

 

سوالات متداول

بلی، در برخی موارد بر حسب آی پی کاربر، نام ایران را در لیست ارسال محصول نشان می دهد ولی به علت محدودیت بین المللی که وجود دارد، امکان ارسال محصول به داخل کشور وجود ندارد.

این موضوع بستگی به مواردی مثل سرعت تحویل، قیمت محصول، هزینه ارسال، تنوع محصولات، وزن و ابعاد محصول دارد. خرید از آمازون امارات برای کاربران ایرانی که دارای آدرس در امارات هستند در موارد سرعت تحویل و هزینه ارسال دارای مزیت است ولی در برخی موارد مثل تنوع محصول، آمازون امارات تنوع کمتری دارد. در مورد قیمت هم باید به صورت موردی، هر محصول در هر دو فروشگاه چک شود.

بلی، تمامی کالاهایی که ارائه می شوند از کیفیت بالایی برخوردارند هستند و ضمانت اصالت هستند.