نحوه افتتاح حساب وسترن یونیون Western Union و انجام حواله ارزی

نحوه افتتاح حساب وسترن یونیون Western Union و انجام حواله ارزی | آسان کارت

راهنمای ایجاد اکانت وسترن یونیون و انتقال پول الکترونیک

وسترن یونیون ( Western Union ) یک شرکت مالی و ارتباطی آمریکایی است. این شرکت در حوزه های مختلفی همچون انتقال پول از شخص به شخص، سفارشات پولی، پرداخت های تجاری و خدمات بازرگانی فعال می باشد. وسترن یونیون به عنوان یک انحصار صنعتی در اواخر قرن نوزدهم صنعت تلگراف را تحت سلطه خود قرار داد و این اولین امپراطوری در حوزه  ارتباطات بود که با شیوه های آمریکایی تنظیم شده بود.

کاربرد حساب وسترن یونیون Western Union

امروزه شرکت وسترن یونیون توانسته به یکی از بزرگترین و قدرتمندترین شرکت هایی که در حوزه سرویس انتقال وجه فعالیت دارند تبدیل شود. در واقع این شرکت خدمات تبدیل و انتقال وجه را به راحتی و در کوتاهترین زمان ممکن و به دورترین نقاط جهان انجام می دهد. جالب اینجاست که برای انتقال وجه نیازی به هیچ گونه حساب بانکی نیست. این شرکت هم اکنون با داشتن بیش از 50000 شعبه در جهان و پوشش کامل بیش از ۱۸۵ کشور دنیا، بزرگترین موسسه حواله جات ارزی نام گرفته است. نمونه های از پرداخت هایی که با اکانت وسترن یونیون می توان انجام داد:

1- انتقال وجه به خارج از کشور

شاید دوستانی داشته باشید که در خارج از کشور زندگی می کنند. می توانید از این مزیت برای خرید محصولاتی که در آن کشور موجود است استفاده کنید. فقط کافی است مبلغ محصول را به حساب دوستتان از طریق حواله وسترن یونیون واریز کنید و از او بخواهید زحمت خرید را بکشد.

2- پرداخت هزینه چاپ مقاله

دانشجویان زیادی هستند که دوست دارند مقالاتشان در مجلات معتبر علمی و تحقیقاتی چاپ و منتشر شود. اگر شما هم جزء این دسته از افراد هستید می توانید بعد از آنکه مجله تخصصی مورد نظر خود را از میان مجلات معتبر اروپایی و آمریکایی انتخاب کردید برای پرداخت هزینه آن به آسانی از طریق حساب کاربری وسترن یونیون خود اقدام کنید.

3- پرداخت هزینه تحصیل

اگر شما هم فردی دارید که در خارج از کشور تحصیل می کند می توانید به آسانی و از طریق حساب وسترن یونیون (Western Union) حسابشان را شارژ نمایید تا دغدغه انتقال وجه برای تحصیل نداشته باشند. در این صورت در کمترین زمان ممکن و با بالاترین ضرایب امنیتی پول شما به حساب فرزندتان واریز خواهد شد.

نحوه افتتاح حساب وسترن یونیون Western Union  و وریفای کردن حساب با کارت ارزی

این کار بسیار ساده و آسان است. شما می توانید با وارد شدن به وبسایت Westernunion.com گزینه Log in را از سمت راست و بالای صفحه انتخاب کنید و آدرس ایمیل و پسورد خود را وارد نمایید و سپس بر روی گزینه Log in and Continue کلیک نمایید.

نحوه افتتاح حساب وسترن یونیون و انجام حواله ارزی | آسان کارت

سپس به صفحه ثبت نام هدایت می شوید. در این مرحله نام، شماره تلفن، آدرس و تاریخ تولد خود را در این صفحه وارد کنید. به سؤالات امنیتی پاسخ دهید و کد امنیتی را کپی کنید و موافقت خود را با قوانین و سایر شرایط وسترن یونیون اعلام کنید و بر روی گزینه Continue کلیک کنید.

نکته بسیار مهم: توجه کنید شرکت وسترن یونین مشابه شرکت پی پال، کلیه خدمات خود را به کاربرانی که از ایران بخواهند سرویس بگیرند، قطع کرده است. برای همین در مرحله ایجاد اکانت و دفعات بعدی که به این وبسایت وارد می شوید، لازم است که حتما از آی پی خارج از ایران و ترجیحا ثابت متصل شوید. همچنین اطلاعاتی مثل آدرس، شماره موبایل و ... که وارد می کنید به صورت واقعی و خارج از ایران باشد. آدرس واقعی کسانی مانند دوستان، آشنایان و اعضای خانواده که در صورت نیاز به اطلاعات آن، تماس تلفنی احتمالی، قبوض آدرس دسترسی داشته باشید. برای شماره موبایل نیز می توانید از شماره های مجازی کشوری که آدرس آنجا را اعلام می کنید استفاده کنید. 

 

راهنمای ایجاد اکانت Western Union و انتقال حواله ارزی | آسان کارت

سپس وسترن یونیون ( Western Union ) یک کد چهار رقمی به شما ارسال می کند. ایمیل خود را چک کنید و موافقت خود را با شرایط و ضوابط و سیاست حفظ حریم خصوصی اعلام نمایید. بعد از اینکه به طور کامل وارد سیستم شدید، جزئیات انتقال خود از جمله اطلاعات کامل گیرنده و جزئیات بانکی را وارد کنید. روش پرداخت را انتخاب نمایید و شماره کارت اعتباری که در اختیار دارید را در قسمت Account Number وارد کنید.

آموزش گام به گام اکانت وسترن یونین در ایران | آسان کارت

 سر انجام تأیید و انتقال خود را تکمیل کنید. پس از تکمیل انتقال و برای پیگیری مبادلات مالی به صورت آنلاین، شماره پیگیری ( MTCN ) به ایمیل شما ارسال می شود که می توانید در طول فرآیند انتقال برای رهگیری از آن استفاده کنید.

سوالات متداول

خیر، متأسفانه این شرکت مشابه بسیاری دیگر از شرکتهای پرداخت بین الملل، خدماتی به ایران ندارد و اساسا نمایندگی در ایران دارند.

به علت محدودیتهایی که برای ایران وجود دارد، تحویل و انتقال پول از طریق شعبات وسترن یونین در کشورهای همسایه، مثل امارات متحده، ترکیه، آذربایجان و ... انجام می گیرد و تسویه آن به صورت داخلی توسط همان صرافی ها صورت می گیرد.

در حالت کلی وسترن یونین جز گرانترین روش های جابجایی مالی است ولی در عین حال شاید سریعترین ابزار انتقال و حواله ارزی است.