راهنمای ثبت اپلیکیشن در اپ استور App Store

راهنمای ثبت اپلیکیشن در اپ استور App Store | آسان کارت

نحوه انتشار اپلیکیشن های ایرانی در اپ استور App Store

امروزه با افزایش اپلیکیشن ها، افراد بیشتری به سمت اپ استورها هجوم می برند و همین تقاضا باعث می شود تعداد برنامه نویس های حوزه اپلیکیشن(Developer) نیز روز به روز افزایش پیدا کنند. فروشگاه های متعددی وجود دارند که اپ های مختلفی را ارائه می کنند. شاید شناخته ترین فروشگاه اپلیکیشن، اپ استور اپل باشد. Developer ها برای ثبت اپلیکیشن خود در اپ استور نیاز به رجیستر کردن خود در سایت اپل و معرفی خود به عنوان دولوپر دارند. پس باید یک اکانت iOS Developer ایجاد کنند.

ساخت اکانت iOS developer

برای ساخت Developer ID نیاز به موارد زیر می باشد:

1- اپل آیدی Apple ID

همه ی دارندگان گوشی های شرکت اپل نیاز به اپل آیدی برای راه اندازی دارند ولی پیشنهاد می شود از آن اپل آیدی استفاده نکنید و یک اپل آیدی دیگر بسازید و مطمئن شوید که تمامی اطلاعات (آدرس و هویت ) درست می باشد.

2- یک مستر کارت / ویزا کارت معتبر (Visa Card/MasterCard)

نکته مهم این بخش یکسان بودن مشخصات و آدرس صاحب مسترکارت/ ویزاکارت با مشخصات و آدرسی که برای اپل آیدیApple ID ثبت شده است، می باشد. شرکت اپل هویت دولوپرها را بررسی و علاوه بر یکی بودن آدرس کارت اعتباری دولوپر و آدرس اپل آیدی، باید کارت شناسایی داشته باشید که نشان دهد واقعا شما ساکن این آدرس هستید.

3- پرداخت ۹۹ دلار آمریکا

توجه داشته باشید که این هزینه بدون در نظر گرفتن مالیات است و طبق آدرسی که برای اپل آیدی خود قرار داده اید مقداری مالیات به مبلغ اولیه ۹۹ دلاری اضافه خواهد شد. برای پرداخت این هزینه شما می توانید یک اپل گیفت کارت Apple Gift Card به اندازه ۱۲۰ دلار (حدود هزینه ی 99 دلاری با در نظر گرفتن مبلغ مالیات) خریداری کرده و این مبلغ را پرداخت کنید. برای پرداخت این مبلغ می توانید از خدمات آنلاین ارزی آسان کارت استفاده نمایید.

مراحل ثبت نام برای iOS developer

  • ثبت Apple ID

  • ثبت توسعه دهنده Developer و ساخت اکانت توسعه دهنده اپل Apple Developer ID

  • ثبت نام برای iOS developer

    • هزینه ی ثبت نام برای یکسال بدون محاسبه مالیات ۹۹ $ می باشد.

    • بعد از ثبت نام می توانید اپلیکیشن خود را در app store بارگذاری کنید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد ساخت این اکانت می توانید به این مقاله رجوع کنید و با مراحل ثبت نام آشنا شوید. موضوع مهمی که در ایجاد Apple Developer ID وجود دارد این است که آی پی شما حتما بایستی خارج از ایران باشد. نکته مهم بعدی این است که، بیلینگ آدرس Billing Address در پنل اینترنتی مسترکارت / ویزاکارت خود و همچنین اکانت دولوپر اپل نیز باید حتما آدرس امارات باشد. زیرا شرکت اپل این روزها تحت تأثیر محدودیت های مالی آمریکا، اپلیکیشن های ایرانی را از استور خود حذف کرده است. پس باید اپلیکیشن های ایرانی از درگاه امارات روی اپ استور قرار بگیرند تا اپل متوجه ایرانی بودن شما نشود.

پس از ایجاد اکانت دولوپر اپل، شما می توانید به راحتی بسته به اینکه نوع اکانت دولوپری‌تان معمولی یا Enterprise باشد، می توانید اپلیکیشن خود را روی استور اپل منتشر کنید. اگر شما برنامه ای رایگان و بدون درآمدزایی روی استور قرار دهید حساسیت ها روی اکانت دولوپری شما بسیار کمتر از زمانی است که می خواهید با اپلیکیشن خودتان یا درون اپلیکیشن خودتان درآمدزایی داشته باشید. پس توصیه می شود برای کمتر شدن حساسیت ها از همان ابتدا خود را شهروند امارات معرفی کنید یا از تیم پیشتیبانی آسان کارت کمک بگیرید.

 

سوالات متداول

خیر، حتما از اطلاعات و آدرس های خارج از ایران برای ساخت اکانت استفاه نمایید.

شما می بایست برای قرار دادن اکانت خود در اپ استور ها هزینه دلاری مربوط به هر فروشگاه را مجزا پرداخت نمایید.

در اپلیکیشن های که پولی ارائه می شوند نیاز به حساب بین المللی برای دریافت مبالغ از فروش خواهید داشت.