نحوه پرداخت‏Application Fee ‎ دانشگاه خارجی

نحوه پرداخت‏Application Fee ‎ دانشگاه خارجی | آسان کارت

نحوه پرداخت هزینه اپلیکیشن فی چگونه است؟ ددلاین پرداخت Application Fee چه زمانی است؟

اپلیکیشن فی مبلغی است که دانشگاه ها برای بررسی درخواست و مدارک متقاضیان جهت ادامه تحصیل در آن دانشگاه دریافت می کنند. دانشجویانی که قصد اپلای به منظور ادامه تحصیل خارج از ایران را دارند، باید این هزینه که به منظور سابمیت اپلیکیشن الزامی، و جزو مهمترین مراحل پذیرش(Admission) است را پرداخت کنند. متقاضی دریافت پذیرش Admission، پس از انتخاب دانشگاه مورد نظر، همه ی مدارک و اطلاعاتی که برای اپلای کردن لازم است را به دانشگاه می فرستد. عمدتاً دانشگاه ها قبل از  گزینه submit اپلیکیشن یا درخواست بررسی مدارک، گزینه پرداخت هزینه بررسی یا همان اپلیکیشن فی را می گنجانند.

در حالت کلی پس از پرداخت هزینه اپلیکشن فی و submit اپلیکیشن دانشگاه، دیگر امکان ویرایش اطلاعات وجود ندارد و تنها می توانید مدارک خود را کامل کنید. البته این موضوع مستقیما به وبسایت دانشگاه بستگی دارد. اطلاعاتی که متقاضی در طول فرایند پذیرش به دانشگاه ارسال می کند، شامل؛ اطلاعات فردی، سوابق دانشگاهی و کاری، زمینه های تحصیلی مورد علاقه، کپی مدارک آموزشی تحصیلی، نمره زبان (تافل، آیلتس، GRE و ...)، انگیزه نامه تحصیلی(SOP)، توصیه نامه(Recommendation) و ... بوده و سابمیت اپلیکیشن دانشگاه، باید پس از کامل بودن تمامی موارد و آپلود آنها، انجام گیرد.

هزینه Application Fee

هزینه اپلیکیشن فی به منظور Submit اپلیکشن دانشگاهی، برای هر دانشگاه و با توجه به رشته انتخابی متغیر است. هزینه سابمیت اپلیکیشن دانشگاه معمولا بین 50 - 100دلار است و به صورت آنلاین و با استفاده از کارت های اعتباری مستر کارت و ویزا کارت، همچنین حساب پی پال PayPal، و یا درگاه فلای وایر Fly Wire قابل پرداخت هست. هزینه اپلیکشین فی معمولا غیر قابل برگشت(Non-refundable) بوده واگر درخواست شما مورد پذیرش قرار نگیرد، مبلغ عودت داده نمی شود. نمونه هایی از اپلیکیشن فی دانشگاه های معتبر در اینجا آورده شده است: اپلیکیشن فی دانشگاه کنکوردیا کانادا ، اپلیکیشن فی دانشگاه جورج واشنگتن امریکا، اپلیکیشن فی دانشگاه پاویا ایتالیا .

توجه کنید، هزینه اپلیکیشن فی (Application fee) متفاوت از هزینه دیپازیت فی (Deposit fee - Admission fee) و هزینه شهریه ( Tuition fee) است. 

 

ددلاین Submit اپلیکشن دانشگاهها

 Deadline سابمیت اپلیکشن، توسط دانشگاه ها تعیین شده و معمولا برای ترم تابستان از اول دسامبر تا نیمه فوریه و برای ترم زمستان از 15 اکتبر تا 15 جولای است. هزینه اپلیکشن فی دانشگاه ها باید قبل از ددلاین سابمیت اپلیکشن در هر ترم پرداخت شود که هر دانشگاه زمان مشخصی را به عنوان آخرین زمان معتبر(Application Deadline) تعیین می کند. ددلاین پرداخت هزینه اپلیکیشن فی به وقت محلی استان و یا کشوری که دانشگاه در آن قرار دارد است و معمولا تا ساعت 12 شب تاریخ اعلامی در نظر گرفته می شود.

سوالات متداول در خصوص پرداخت هزینه سابمیت اپلیکشن دانشگاه ها

هزینه Application Fee دانشگاه ها متفاوت بوده و از رایگان برای برخی دانشگاه های آمریکا و کانادا (ویو شدن هزینه اپلیکیشن فی) تا 100 دلار آمریکا تغییر می کند.

مهلت پرداخت هزینه اپلیکیشن فی، توسط دانشگاه تعیین شده و معمولا برای ترم تابستان از اول دسامبر تا نیمه فوریه و برای ترم زمستان از 15 اکتبر تا 15 جولای است.

خیر، هزینه اپلیکیشن فی اکثر دانشگاه ها Non-Refundable است و پول پرداختی برگشت داده نمی شود.