ثبت نام آزمون GRE Subject جی آر ای سابجکت‏, Rescheduling, Report‎

ثبت نام آزمون GRE Subject جی آر ای سابجکت‏, Rescheduling, Report‎ | آسان کارت

راهنمای شرکت در آزمون GRE Subject

آزمون GRE که به عنوان یکی از مهمترین آزمون های تعیین سنجش مهارت های زبان انگلیسی و مهارت های عمومی علمی محسوب می شود، در قالب دو نوع آزمون General و Subject برگزار می شود. آزمون جی آر ای عمدتاً توسط دانشگاه های آمریکا درخواست می شود ولی تعدادی از دانشگاه های اروپا نیز برای پذیرش دانشجو، نمره این آزمون را درخواست می کنند. آزمون جی آر ای سابجکت برای برخی از رشته ها مانند بیولوژی، شیمی، ادبیات انگلیسی،ریاضی، فیزیک و روانشناسی برگزار می شود و در سنجش دانش فرد، علاوه بر دانش عمومی زبان انگلیسی، دانش زبان انگلیسی وی در زمینه تخصصی و رشته خاص نیز سنجیده می شود. این آزمون نیز مشابه آزمون های بین المللی تافل و جی آر ای جنرال، توسط موسسه ETS بر گزار می شود و مراکز برگزاری آن در ایران نیز سازمان سنجش کشور و چندین موسسه دیگر می باشد.

مجموعه شش رشته ای که آزمون GRE Subject در آنها برگزار می شود، طبیعتاً تعداد سوالات، منابع امتحانی، نحوه محاسبه نمره آزمون متفاوتی دارند. به همین جهت برای آگاهی از شرایط آزمون برای هر کدام از رشته ها، بر روی لینک مربوط به آن رشته کلیک کنید: بیولوژی، شیمی، ادبیات انگلیسی، ریاضی، فیزیک، و روانشناسی.

 

هزینه ثبت نام آزمون جی آر ای سابجکت،تغییر زمان و مکان آزمون، ریپورت نمره

هزینه ثبت نام عادی آزمون جی آر ای سابجکت مبلغ 150 دلار است و در حالت ثبت نام با تأخیر(Late registration) مبلغ 175 دلار محاسبه می شود. ثبت نام با تأخیر از یک هفته تا چهار روز مانده به تاریخ آزمون و فقط برای ثبت نام های آنلاین امکان پذیر است. تغییر زمان آزمون (Rescheduling) و تغییر مکان آزمون، مقدار 50 دلار برای هر کدام هزینه دارد. برای ریپورت نمره آزمون به هر یک دانشگاه بیشتر (بیشتر از 4 دانشگاه رایگان)، 27 دلار هزینه در بر دارد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص هزینه های آزمون سابجکت لطفا به  این لینک مراجعه کنید.

از آنجایی که تعداد دفعات بر گزاری آزمون GRE Subject در طول سال محدود تر از سایر آزمون هاست، توصیه می شود که به ددلاین آزمون توجه فرمایید، چرا که در صورت از دست دادن ددلاین ثبت نام، شاید مجبور باشید چندین ماه منتظر زمان ثبت نام آزمون بعدی باشید.

 

نکات آزمون GRE Subject جی آر ای سابجکت

  • در ایران فقط سازمان سنجش و دانشگاه اصفهان مجاز به برگزاری آزمون جی آر ای سابجکت (GRE Subject) بوده و از ظرفیت محدودی برخوردارند؛ لذا بهتر است زودتر برای ثبت نام آزمون اقدام کنید.
  • ریپورت نمره آزمون GRE سابجکت به هر یک دانشگاه بیشتر (بیشتر از 4 دانشگاه رایگان)، 27 دلار هزینه در بر دارد.
  • پس از اعلام نتایج آزمون GRE، تا 90 روز فرصت دارید تا با پرداخت هزینه 50 دلاری درخواست تجدید نظر (اعتراض) در نمره آزمون GRE Subject دهید.
  •  آزمون جی آر ای سابجکت (GRE Subject) سه بار در سال و  در ماه های اکتبر و سپتامبر و آوریل برگزار می شود.

راهنمای ثبت نام آزمون GRE Subject

1. ورود به وبسایت ETS
2. انتخاب نوع آزمون
3. ایجاد اکانت/ تکمیل اطلاعات شخصی و دانشگاهی
4. انتخاب کشور/ شهر/مرکز برگزار کننده و تاریخ آزمون
5. انتخاب حداکثر 4 دانشگاه/دانشکده و کد موسسه جهت ارسال رایگان نمرات آزمون
6. پرداخت هزینه آزمون

سوالات متداول ثبت نام آزمون GRE Subject‎

ثبت نام در آزمون GRE Subject جی آر ای سابجکت و اخذ حد نصاب قبولی برای دانشجویان رشته های بیوشیمی، بیولوژی، شیمی، علوم کامپیوتر، ادبیات انگلیسی، ریاضی، فیزیک، روانشناسی که قصد اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاههای آمریکا دارند، الزامی است.

هزینه ثبت نام در آزمون جی آر ای سابجکت (GRE Subject) 150 دلار آمریکا است ولی در صورت ثبت نام دیگر هنگام (Late registration) به این مبلغ 25 دلار اضافه می شود.

هزینه Rescheduling آزمون جی آر ای subject یا تغییر مرکز آزمون GRE سابجکت برابر با 50 دلار است.

ریپورت نمره آزمون GRE سابجکت به هر یک دانشگاه بیشتر (بیشتر از 4 دانشگاه رایگان)، 27 دلار هزینه در بر دارد.

پس از اعلام نتایج آزمون GRE، تا 90 روز فرصت دارید تا با پرداخت هزینه 50 دلاری درخواست تجدید نظر (اعتراض) در نمره آزمون GRE Subject دهید.