پرداخت هزینه حق عضویت PMI

پرداخت هزینه حق عضویت PMI | آسان کارت

PMI چیست؟ نحوه عضویت و پرداخت هزینه PMI چگونه است؟  

انیستیتو مدیریت پروژهProject management Institute(PMI) موسسه آمریکایی است که در زمینه های مختلف مدیریت پروژه فعالیت داشته و معتبرترین و مشهورترین در این زمینه است. PMI خدمات متنوعی را ارائه می کند: تدوین استانداردهای بین المللی مدیریت پروژه، بهبود فرآیندهای علمی مدیریت پروژه، مستندسازی یافته های جدید مدیریت پروژه، برگزاری همایش و کنفرانس های مرتبط، چاپ یافته ها و توسعه دانش مدیریت پروژه در کتابها مقالات و مجلات مرتبط، دوره های آموزشی و ... برای استفاده از هر کدام یک از خدمات فوق، متقاضی باید بر روی وبسایت PMI عضو شود و در صورت نیاز برای دوره های بعدی نیز عضویت خود را تمدید کند. مزایای عضویت در وبسایت PIM مختلف است. فرد عضو با عضویت در وبسایت، از خدمات عمومی PMI می توان استفاده نمود و برای هر کدام یک از خدمات، هزینه مرتبط با آن نیز باید پرداخت شود. انواع عضویت وبسایتPMI در سه حالت طبقه بندی می شود:

  1. Individual: طرح عضویت فردی برای هر فردی امکان پذیر است و هزینه عضویت آن؛ 129 دلار است (10 دلار نیز به عنوان Application Fee به آن اضافه می شود). تمدید عضویت آن نیز به همان مقدار 129 دلار است.
  2. Student: استفاده از طرح عضویت دانشجویی برای دانشجویانی امکان پذیر است که در ایالات متحده در مقاطع بالاتر از لیسانس و به صورت تمام وقت مشغول به تحصیل هستند. هزینه عضویت این طرح 32 دلار است و هزینه تمدید سالانه آن نیز مقدار مشابه 32 دلار است.
  3. Retirement: اگر یک فرد به مدت 5 سال متوالی به عنوان یک عضو فعال در وبسایت PMI باشد، می تواند از تخفیف خوبی جهت تمدید عضویت خود برخوردار شود. در این حالت وی می تواند با پرداخت 65 دلار، عضویت خود را تمدید کند.

توجه: در وبسایت PMI دو گزینه مشابه با عناوین Register و Join وجود دارد. Register کردن یک اکانت بر روی این وبسایت، به منزله عضویت نیست و متقاضی بعد از رجیستر کردن اطلاعات خود، وارد بخش Join PMI شود و هزینه های مرتبط با آن را بر حسب نوع عضویت که در بالا توضیح داده شد، پرداخت کند.

مراحل عضویت/تمدید عضویت در وبسایت PMI

1- انتخاب گزینه Register از منوی اصلی وبسایت PMI
2- تکمیل اطلاعات فردی و ایجاد اکانت
3- ورود به اکانت و انتخاب گزینه Become a member today
4- پرداخت هزینه عضویت (بدین منظور می توانید از بخش " پرداخت آنلاین ارزی" آسان کارت ثبت سفارش کنید.) 

 

سوالات متداول در خصوص پرداخت هزینه عضویت موسسه PMI

مبلغ حق عضویت PMI با توجه به نوع عضویت متفاوت بوده و برای عضویت Individual و برای سال اول 139 دلار و تمدید سالانه آن 129 دلار، عضویت Student و تمدید آن 32 دلار، عضویت Retirement و تمدید آن 65 دلار می باشد.

مدت اعتبار عضویت PMI Membership یکسال بوده و پس از آن نیاز به تمدید عضویت و پرداخت هزینه است.

شرایط اولیه شرکت در آزمون PMP برای مدیران عبارتند از: 1- سه سال یا 4500 ساعت سابقه کاری برای افراد دارای لیسانس در زمینه مدیریت پروژه 2- پنج سال یا 7500 ساعت سابقه کاری برای افرادی که مدارک پایین‌تر از لیسانس دارند. 3- سی و پنج ساعت آموزش رسمی در موسسه‌های آموزشی معتبر (آموزش باید شامل تمام حوزه‌های مدیریت پروژه باشد) 4- تعهد به آیین نامه اخلاق حرفه‌ای PMI (Project Management Institute)