پذیرش تحصیلی مشروط آمریکا، بدون مدرک زبان و شرایط آن

پذیرش تحصیلی مشروط آمریکا، بدون مدرک زبان و شرایط آن | آسان کارت

اخذ پذیرش از دانشگاههای آمریکا بدون مدرک زبان انگلیسی

بسیاری از دانشگاه ها پذیرش مشروط را به دانشجویان واجد شرایطی که نیاز به بهبود زبان انگلیسی دارند و یا نمره ای پایین تر از حدنصاب دانشگاه در آزمون های تافل یا آیلتس کسب کرده اند، پیشنهاد می دهند. انتخاب ادامه تحصیل در آمریکا یک تصمیم هیجان انگیز است. ممکن است شما این تصمیم را داشته باشید اما نمی دانید چگونه به رؤیای خود دست پیدا کنید.

ممکن است شرایط پذیرش دانشگاه مورد نظر را داشته باشید اما مشکل اصلی شما ضعف در زبان انگلیسی است. این ممکن است سبب شود برنامه های خود را برای تحصیل در آمریکا به تأخیر بیندازید. اما راه دیگری نیز وجود دارد. بسیاری از دانشگاه ها در حال حاضر روش پذیرش مشروط را برای دانشجویان بین المللی می پذیرند که در پذیرش کاندیشنال(Conditional Admission) یا مشروط دانشجو بدون داشتن مدرک زبان، پس از دریافت ویزا و ورود به خاک آمریکا، لازم است دوره های آموزش فشرده انگلیسی را گذرانده و حد نصاب قابل قبول را در آزمون های TOEFL، IELTS و یا آزمون IELP(Intensive English Language Program) بدست آورد.

 

شرایط پذیرش مشروط تحصیلی در آمریکا

 

1- درخواست پذیرش مشروطی دانشگاه

همه دانشگاه ها پذیرش مشروطی را نمی پذیرند. بعضی از دانشگاه ها دارای دوره های فشرده یادگیری زبان انگلیسی هستند یا توافقنامه هایی را با مؤسسات خصوصی آموزش زبان امضا کرده اند. اگر شما واجد شرایط تحصیل در این دانشگاه ها باشید می توانید از شرایط تحصیلی مشروط استفاده کنید. برای این کار باید تمام اسناد اصلی مربوط به استثنای گواهینامه مهارت انگلیسی را ارائه دهید. دانشگاه، اسناد و مدارک درخواست شما را ارزیابی می کند و اگر شرایط پذیرش را دارا بودید، نامه ی پذیرش مشروط را برای شما صادر می کند.

 

2- درخواست  پذیرش برای دوره های فشرده انگلیسی

پس از پذیرش مشروط، نیاز به پذیرش در دوره ی فشرده انگلیسی دانشگاه دارید و باید آن را درخواست کنید. درخواست شما به انضمام هزینه ها و تأییدات مالی باید ارائه شود. سپس حضور شما در دوره آموزش انگلیسی توسط دانشگاه پذیرفته می شود و فرم مهاجرت برای شما صادر می گردد.

 

3- درخواست ویزای دانشجویی

 برای درخواست ویزای دانشجویی باید مدارک پذیرش دوره فشرده انگلیسی، مدارک پشتیبانی مالی و نامه پذیرش مشروط را از دانشگاه یا سفارت یا کنسولگری آمریکا دریافت کنید. حتی اگر توانایی های انگلیسی تان کم باشد این نکته مهم است که بتوانید به پرسش های اساسی در مورد برنامه انگلیسی فشرده و دانشگاه پاسخ دهید؛ مثلاً دانستن موقعیت مکانی دانشگاه و بیان علت تحصیل در مصاحبه ویزا می تواند بسیار مفید باشد.

 

4- تأیید

هنگامی که دوره فشرده انگلیسی را شروع کردید خیلی مهم است که با دانشگاهی که پذیرش مشروط تحصیلی شما را پذیرفته ارتباط برقرار کنید. شما می خواهید شرایط پذیرش را تکمیل کنید و دانشگاه می خواهد تأیید کند که شما در حال آموزش دوره فشرده انگلیسی هستید.

 

5- موفقیت

شما دوره انگلیسی فشرده خود را تکمیل کرده اید و پذیرش کامل دانشگاه را بدست آورده اید. پس از اتمام دوره به دانشگاه منتقل خواهید شد. ممکن است لازم باشد قبل از اینکه انتقال انجام شود تأیید و به روز رسانی پشتیبانی مالی را انجام دهید. بنابراین تمام شرایط و مدارکی را که برای انتقال کامل به دانشگاه وجود دارد یکبار دیگر چک کنید و مورد بررسی قرار دهید.

سوالات متداول پذیرش تحصیلی مشروط

در این نوع پذیرش، احتیاجی به ارائه مدرک زبان نبوده و شرط سنی ندارد. در این شیوه پس از دریافت ویزا و ورود به خاک آمریکا، لازم است یک ترم زبان در خاک آمریکا بخوانید و در آزمون زبان آن دانشگاه قبول شوید (نیازی به تافل و آیلتس نیست).

دانشگاه پذیرش دهنده، علاوه بر دوره های تخصصی رشته ها، کورس های زبان نیز برگزار می کند و دانشجوی دارای پذیرش کاندیشنال لازم است در این کورس های زبان شرکت کرده و در آزمون تعیین وضعیت زبان دانشگاه، عملکرد موفقیت آمیز داشته باشد

دانشگاه های معتبری در آمریکا امکان پذیرش کاندیشنال را به دانشجویان می دهند که از جمله آنها می توان به دانشگاه ایالتی کالیفرنیا، دورکسل، دانشگاه ایالتی نیویورک، آرکانزاس، دیتون، دلاور، آیووا، میسوری و دانشگاه شمال تگزاس اشاره کرد.