پرداخت هزینه ثبت نام آزمون ‏GRE general‎

پرداخت هزینه ثبت نام آزمون ‏GRE general‎ | آسان کارت

آزمون GRE general چیست؟هزینه های آن چگونه پرداخت می شود؟

آزمون GRE مخفف Graduate Record Examination یکی از مهمترین و شناخته ترین آزمونها است که متقاضیان ادامه تحصیل در دانشگاه های خارجی با داشتن نمره آزمون بالا، امکان موفقیتشان در فرایند پذیرش بسیار بالاتر می رود. این آزمون که توسط موسسه ETS برگزار می شود، برای دانشگاه های ایالات متحده به عنوان یک مورد الزامی مطرح است ولی برای دانشگاه های اروپا و کانادا عمدتاً مدرک آزمون های تافل و آیلتس متداول است و مدرک این آزمون کمتر درخواست می شود. این آزمون در دو حالت (Paper-Based) و (Computer-Based) در بسیاری از کشورهای جهان برگزار می شود. در ایران نیز توسط سازمان سنجش کشور و چندین موسسه برگزار می شود.

آزمون جی آر ای در دو نوع GRE General و GRE Subject برگزار می شود. آزمون  GRE General همانطور که از نام آن نیز مشخص است در اکثر رشته ها به عنوان معیار سنجش توانایی و مهارت های زبانی و اطلاعاتی دانشجو محسوب می شود. آزمونGRE Subject نیز برای برخی از رشته ها برگزار می شود. نمره آزمون برای چهار دانشگاه انتخاب شده توسط دانشجو، به صورت رایگان انجام می گیرد ولی انتخاب دانشگاه بیشتر، در بر گیرنده هزینه اضافی است.

آزمون جی آر ای از سه بخش تشکیل شده است:

- استدلال کلامی(Verbal Reasoning)
- استدلال کمی(Quantitative Reasoning)
- نوشتار تحلیل(Analytical Writing )
 

هزینه ثبت نام آزمون جی آر ای جنرال، تغییر زمان و سنتر آزمون، ریپورت نمره GRE

هزینه دلاری ثبت نام به موقع آزمون GRE جی آر ای معادل 205 دلار است و اگر کمتر از یک هفته به تاریخ آزمون GRE مانده باشد و تاریخ آزمون جزو تاریخ های Late امتحان GRE باشد، مبلغ به 245 دلار ( 40 دلار هزینه تاخیر) تغییر می کند. همچنین هزینه تغییر زمان و یا مکان آزمون نیز هر کدام مقدار 50 دلار هزینه اضافی در بر دارد. هزینه هر گزارش بیشتر از چهار مورد رایگان، مقدار 27 دلار هزینه ارسال محاسبه می شود. هزینه های مرتبط با سایر موارد نیز در این لینک آورده شده است.

راهنمای ثبت نام آزمون GRE General

1. ورود به وب سایت ETS
2. انتخاب نوع آزمون
3. ایجاد اکانت/ تکمیل اطلاعات شخصی و دانشگاهی
4. انتخاب کشور/ شهر/مرکز برگزار کننده و تاریخ آزمون
5. انتخاب حداکثر 4 دانشگاه/دانشکده و کد موسسه جهت ارسال رایگان نمرات آزمون
6. پرداخت هزینه آزمون

برای آشنایی بیشتر با آزمون GRE Subject می توانید مقاله "هزینه ثبت نام آزمون ‏GRE Subject, Rescheduling, Report‎‏ را چگونه پرداخت کنم؟" مطالعه کنید.

 

سوالات متداول در خصوص پرداخت هزینه آزمون gre در ایران

هزینه دلاری ثبت نام به موقع آزمون GRE جی آر ای معادل 205 دلار است و اگر کمتر از یک هفته به تاریخ آزمون GRE مانده باشد و تاریخ آزمون جزو تاریخ های Late امتحان GRE باشد، مبلغ به 245 دلار ( 40 دلار هزینه تاخیر) تغییر می کند. توجه نمایید هزینه آزمون در کشور ترکیه 255 دلار امریکا است.

از معروف ترین سنترهای برگزارکننده امتحان جی آر ای جنرال در تهران می توان به دانشگاه خاتم، سازمان سنجش، موسسه امیربهادر، زبان نگار ، علامه سخن، مرکز زبان ایران، معرفت و دانشگاه شهید بهشتی اشاره کرد.

بله، امکان Reschedule و تغییر سنتر امتحان GRE General تا 4 روز قبل از روز آزمون جی آر ای و با پرداخت 50 دلار امکان پذیر است.