قیمت تبلیغات در گوگل ادوردز Google Ads

قیمت تبلیغات در گوگل ادوردز Google Ads | آسان کارت

هزینه تبلیغات در گوگل ادوردز Google Adwords

با گسترش کسب و کار های اینترنتی، روز به روز نام برند های مختلفی که از طریق اینترنت کار خود را شروع کرده اند در شهر به گوش می‌رسد. اشخاص بزرگ اقتصادی در میان حرف هایشان هر کدام به نوعی به صنعت تبلیغات معتقد بودند. از طرفی شرکت گوگل در میان ایرانیان آنقدر محبوب و معروف است که نیازی به معرفی آن نیست. این شرکت که همیشه و در همه جا خصوصا در بخش فناوری اطلاعات یکی از پیشگامان بوده، اکنون پربازدیدترین موتور جستجو در میان ایرانیان است.

افرادی که در زمینه دیجیتال مارکتینگ و سئو تبحر دارند می دانند که کسب رتبه اول در میان هزاران سایتی که مقابل کاربران موتور جستجوی گوگل قرار دارد، بسیار دراز مدت و گاها در کلماتی که رقابتی هستند، دشوار می باشد؛ اما گوگل برای کمک به وبمستران همیشه راهی را پیش پایشان گذاشته است، از جمله این خدمات می توان سرویس هایی همچون سرچ کنسول(وبمستر تولز) و گوگل آنالتیکس Google Analytics که جهت بهبود سئو و آنالیز سایت بوجود آمدند را مثال زد. اما رفته رفته سایت های قوی و قدیمی با تجربه زیادی که داشتند اولین جایگاه های جستجو در صفحه اول را از‌آن خود کردند. از طرف دیگر گوگل از این فرصت طلایی استفاده کرد و Google ADwords را راه اندازی کرد تا بتواند با دریافت مبلغ جایگاهی در میان صفحات اصلی و اول جستجو را به اجاره دهد تا سایر کسب و کارهای نوپا نیز از این طریق شانس کسب درآمد و افزایش مشتری داشته باشند.

از آنجایی که گوگل به عنوان پربازدید ترین سایت ایران به شمار آمده، تبلیغ در چنین سرویسی، سکوی پرتابی است که باعث می شود هرچه سریعتر بازار هدف خود را نشانه بگیرید و خدمت خود را در اختیار افرادی که به دنبال آن می گردند عرضه کنید.

تبلیغات در گوگل اد برای سئو سایت | آسان کارت

نحوه محاسبه قیمت تبلیغات در گوگل چگونه است؟

 هزینه هر کلیک در گوگل ادوردز با توجه به کلمه کلیدی انتخابی، تعداد رقبا و نمره کیفیت سایت متغیر بوده و ممکن است از کمتر از 10 سنت تا بیش از 0.5 دلار تغییر کند. از جمله عوامل تعیین کننده میزان هزینه کلیک گوگل ادز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استراتژی انتخابی و هزینه کلیک ست شده برای هر کلید واژه: هر فرد در زمان ساخت حساب تبلیغ گوگل  می تواند استراتژی خود را بر روی هزینه کلیک دستی (Manual) قرار داده و به این ترتیب ماکزیمم هزینه کلیکی که از شارژ حساب گوگل ادوردز (Google ads) کسر خواهد شد را مشخص کند. این استراتژی باید با دقت ویژه ای انتخاب شود تا از هدر رفتن هزینه جلوگیری کند.
  • نمره کیفیت (Quality Score) به ازای هر کلیدواژه: گوگل هر سایت را بر اساس کلید واژه و با توجه به مطالب و رتبه بندی عادی سایت بررسی کرده و نمره ای بابت Quality Score به آن اختصاص می دهد. . نمره کیفیت 10 بیانگر کیفیت بالای سایت و نمره کیفیت 1 بیانگر کیفیت بسیار ضعیف سایت خواهد بود و هرچه نمره کیفیت تبلیغی به عدد 10 نزدیک باشد ، هزینه کلیک آن نسبت به رقبا کاهش خواهد یافت.
  • مرتبط بودن کلمه کلیدی با محتوای سایت: هر چه میزان ارتباط کلمه کلیدی با محتوای سایت بیشتر باشد، نمره کیفیت سایت بالاتر رفته؛ فلذا هزینه تبلیغ کاهش می یابد. بدین منظور توصیه می شود حتماً کلمات کلیدی بصورت  boldدر صفحات مختلف سایت و در متن های مختلف استفاده شود.
  • استفاده از کلیدواژه ها در متن تبلیغ: با استفاده از کلیدواژه در متن تبلیغ در واقع ارتباط متن تبلیغ با کلیدواژه ها افزایش یافته لذا نمره کیفیت  افزایش می یابد و باعث کاهش تعرفه تبلیغ در گوگل می شود.
  • نسبت کلیک به نمایش تبلیغ (CTR): به هر میزان که تعداد کاربرانی که یک تبلیغ در گوگل ادوردز را مشاهده و بر روی آن کلیک کرده اند افزایش یابد ، نمره کیفیت سایت و تبلیغ  افزایش یافته و در نتیجه هزینه هزینه هر کلیک در گوگل ادز کاهش خواهد یافت.

شاید فکر کنید اگر بهای بیشتری پرداخت کنید، تبلیغ شما در جایگاه بالاتری قرار می‌گیرد اما در دیجیتال مارکتینگ معیارهایی مثل هدف تبلیغات و میزان رقابتی بودن حوزه تبلیغ، نرخ را برایتان آشکار می سازد. گوگل برای تبلیغ در موتور جستجوی خود این اجازه را می دهد که به تعداد نامحدود کلمه کلیدی اضافه کنید و هر وقت خواستید تبلیغ خود را متوقف یا شروع کنید. حساب تمامی آمار مربوط به تبلیغ نیز در پنل شما موجود است.

ایجاد کمپین تبلیغاتی Google

نحوه تنظيم بودجه روزانه گوگل ادوردز | آسان کارت

انتخاب محل آی پی های مورد تبلیغ Google

تنظیمات بیدینگ و بودجه روزانه در گوگل ادوردز | آسان کارت

تنظیم زمان بندی برای تبلیغ Google

راهنمای زمان بندی و بودجه گوگل ادوردز | آسان کارت

انتخاب دستگاه های مورد تبلیغ Google

تعیین بودجه زمان و دستگاه در گوگل ادز | آسان کارت

 

با اینکه این نوع تبلیغ در دنیای کسب و کار های اینترنتی یکی از بهترین و پربازده ترین نوع تبلیغات می‌باشد اما یک مشکل بزرگ سر راه شما قرار دارد و آن تحریم کشور ایران از سوی گوگل است. از طرف دیگر توانایی پرداخت ارزی با کارت های بانکی ایران وجود ندارد، بدین منظور شما می توانید از طریق ثبت سفارش "پرداخت آنلاین ارزی" اقدام به شارژ حساب گوگل ادوردز (Google ads) با ارزهایی چون دلار آمریکا، لیر ترکیه، درهم امارات و رینگت مالزی به منظور هزینه آن برای تبلیغات در گوگل ادوردز کنید.

سوالات متداول در خصوص شارژ اکانت گوگل ادز Google Adwords

آسان کارت از طریق مستر کارت و ویزاکارتهای بین المللی مجموعه، اقدام به شارژ اکانت گوگل ادوردز کاربران می کند.

سفارشات شارژ تبلیغات گوگل با ارز دلخواه مشتری طی 2-3 ساعت در روزهای کاری و 5-6 ساعت در روزهای تعطیل انجام می شود.

هزینه هر کلیک در گوگل ادوردز با توجه به کلمه کلیدی انتخابی، تعداد رقبا و نمره کیفیت سایت متغیر بوده و ممکن است از کمتر از 10 سنت تا بیش از 0.5 دلار تغییر کند.