راهنمای دریافت ویزای الکترونیکی عمان و مراحل دریافت

راهنمای دریافت ویزای الکترونیکی عمان و مراحل دریافت | آسان کارت

کشور عمان کشوری پادشاهی است که در شبه جزیره عربستان واقع شده است. همه ساله گردشگران زیادی برای بازدید از مناطق تریخی و اماکن باستانی به این کشور سفر می کنند. مساجد، سواحل گسترده، قلعه های تاریخی، کوهستان های چشم نواز و چشمه های آب طبیعی از جمله مناظر زیبای این کشور می باشد. در ادامه به معرفی بعضی از جاذبه های گردشگری کشور عمان می پردازیم.

جاذبه های گردشگری عمان

1- صلاله شهری زیبا

مسسقط دوم، نامی است که مردم بر روی شهر صلاله گذاشته اند. این شهر با داشتن ابنیه تاریخی و معماری کهن مقصد بسیاری از گردشگران است. از جمله اماکن باستان شناسی این شهر سایت البلید می باشد. کاخ قابوس نیز در این شهر قرار دارد زیرا سرزمین آبا و اجدادی سلطان قابوس همین شهر بوده است. پیشنهاد ما این است که بازارهای تجاری این شهر را از قلم نیندازید. کندر یکی از محصولات مهم این شهر است.

2- مسجد سلطان قابوس

یکی از مکان های جذاب برای گردشگرانی که به کشور عمان سفر می کنند مسجد سلطان قابوس است . این مسجد در پایتخت واقع شده و زمان ساخت بنای آن به سال 2001 بر می گردد. فرش 24 تنی دستباف که توسط هنرمندان ایرانی در مدت زمان 4 سال بافته شده از دیگر زیبایی های شگفت انگیز مسجد است که تحسین همگان را به همراه داشته است. طرح فرش، یادآور شکوه و عظمت گنبد مسجد شیخ لطف الله اصفهان است. مساحت فرش در حدود 5 هزار متر مربع است. علاوه بر این لوستری بزرگ در مسجد تزئئین کننده سقف نمازخانه می باشد.

3- غار مجلس الجن

غارها همیشه برای گردشگران جذابیت فوق العاده ای دارند. آغاز حرکت به غار از طریق یک دهانه باریک است. تاریخ کشف در سال 1983 می باشد. مکان غار در فلات سما که یکی از معروف ترین فلات های کشور عمان می باشد واقع شده است. عمق این غار توسط کارشناسان بین 120 تا 150 متر تخمین زده شده است. نام خاص غار نیز از ویژگی هایی است که گردشگران را وادار می کند برای یکبار هم که شده سفری به این مکان پر رمز و راز داشته باشند.

4- استان ظاهره

یکی از استان های توریست پذیر کشور عمان است که دارای مناطق گردشری و تاریخی زیادی می باشد. از جمله دیدنی های این شهر چشمه های آب شیرین است که شور و نشاط خاصی بین مردم ایجاد می کند. شما می توانید از اماکن تاریخی این شهر همچون بازار عبری، قلعه بریمی، قلعه الخندق، عبول و خصیب بازدید کنید. علاوه براین خانه های تاریخی چشم نواز زیادی در قسمت های مختلف این استان قرار داد که یادآور فرهنگ و سبک زندگی مردم این سامان در روزگاران قدیم است.

5- کوهستان سبز

گردشگرانی که به گشت و گذار در مناطق کوهستانی و طبیعی علاقه دارند می توانند از کوهستان سبز بازدید کنند. این کوهستان یکی از نقاط استراتژیک و مهم حکومت سلطنتی محسوب می شود. اگر می خواهید در نقشه های جغرافیایی به دنبال آن بگردید این کوهستان جزئی از رشته کوه های بزرگ حجر می باشد. بلندی ارتفاع این کوه در نوک قله 9900 متر مربع می باشد. به دلیل آب و هوای مناسب و هم چنین زمین های حاصلخیز، این منطقه از دیر باز مکان خوبی برای رشد و پروش محصولات کشاورزی به حساب می آمده است. عسل و مرکبات از جمله محصولات بکر این منطقه کوهستانی به شمار می آید.

انواع ویزای عمان و چگونگی دریافت

نوع ویزاهای صادر شده برای سفر به کشور عمان به دو صورت عادی و فوری می باشد. هم چنین مدت زمان ویزاها به دو شیوه 10 روزه و یک ماهه ارائه می شود که در مجموع 4 نوع ویزا صادر می گردد.

- ویزا عادی ۱۰ روزه عمان                                      

- ویزا فوری ۱۰ روزه عمان

- ویزا عادی یک ماهه عمان

- ویزا فوری یک ماهه عمان

ولی برای شهروندان ایرانی که قصد سفر به عمان را دارند دو نوع ویزا صادر می شود که عبارتند از:

  • ویزای یک ماهه توریستی عمان که مبلغ آن 20 ریال عمان است.
  • ویزای یکساله عمان که چندبار ورود با مدت اقامت یک ماه را شامل می شود و هزیه ی آن ، 50 ریال عمان است.

مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای الکترونیکی عمان

1- اسکن پاسپورت

2- 1 قطعه عکس رنگی 6 در 4 با زمینه سفید

راهنمای تصویری دریافت ویزای عمان

سایتهایی هستند که شما می توانید از روی آنها اقدام به دریافت ویزا برای کشور عمان نمایید. مواردی که می توان به آنها اشاره داشت که به سهولت ویزای عمان را در اختیار شما قرا می دهد وبسایت سایت سلطنتی عمان sultanate of oman و یا وبسایت OmanVisas می باشد. مراحل انجام این پروسه در سایت omanvisas.org و روند اخذ ویزای در این وبسایت قدم به قدم توضیح داده شده است که می توانید در ادامه مشاهده و برای دریافت ویزای عمان اقدام نمایید:

1- در این مرحله باید نام محل اقامت و کشوری که در آن زندگی می کنید را وارد کنید.

دریافت ویزای عمان Oman Visa | آسان کارت

2- در این قسمت باید نوع ویزا را بر حسب زمان و مشخصات داده شده انتخاب کنید.

انواع ویزای مسافرتی و مهاجرتی عمان | آسان کارت

3- در این مرحله باید مدت زمان اقامت خود را مشخص کنید.

انواع ویزای مسافرتی و مهاجرتی عمان | آسان کارت

4-در این مرحله باید اطلاعاتی مانند آدرس ایمیل ، شماره تلفن همراه و ... را وارد کنید.

پرداخت ویزای مسافرتی و مهاجرتی عمان | آسان کارت

5- در این قسمت باید اطلاعات تولد، تأهل و مدارک پیوست را کامل کنید.

تکمیل فرم ویزای توریستی عمان | آسان کارت

6- در این مرحله فیش هزینه برای شما ارسال می شود. بر روی Proceed to Payment کلیک کنید.

پرداخت دلاری ویزای عمان | آسان کارت

7- در این قسمت اطلاعات کارت اعتباری آسان کارت خود را وارد نمایید و سپس بر روی Pay Now کلیک کنید.

پرداخت هزنیه ویزای عمان | آسان کارت

 برای انجام پرداخت ویزای توریستی یا کاری عمان می توانید با سفارش پرداخت ارزی دلاری خود را به کارشناسان پرداخت آسان کارت بسپارید تا در سریع ترین زمان ممکن درخواست ویزای شما برای سفارت عمان ارسال گردد .

سوالات متداول ویزای عمان

خیر. حتما می بایست با توجه به نوع ویزا و تارخ ویزا از کشور عمان خارج شد.در غیر این صورت خروج شما شامل جریمه میگردد.

خیر. هزینه پرداختی قابل بازگشت نمی باشد.

طبق اعلام سایت در بازه زمانی 48 ساعته ویزا درخواستی صادر و وضعیت ویزا اعلام می گردد.