ثبت نام آزمون آنلاین زبان انگلیسی دولینگو Duolingo

ثبت نام آزمون آنلاین زبان انگلیسی دولینگو Duolingo | آسان کارت

رجیستریشن آزمون غیرحضوری زبان انگلیسی دولینگو

در شرایطی که ویروس کرونا کل دنیا را تحت تأثیر قرار داده، برخی دانشگاه های آزمون زبان دولینگو (duolingo) را به عنوان یک گزینه مناسب برای سنجش مهارت زبان انگلیسی متقاضیان قبول دارند. این آزمون که به صورت آنلاین و غیر حضوری برگزار می شود به کاربر این امکان را می دهد که با ثبت نام آزمون و پرداخت هزینه دلاری آن، در هر ساعت از شبانه روز، بتواند در آزمون شرکت کرده و نمره آن را به دانشگاه مقصد ارسال کند. آزمون دولینگو تا حدودی توانسته برخی از دانشگاه های خارجی را متقاعد کند که این آزمون می تواند جایگزین آزمون هایی مثل تافل، جی آر ای، آیلتس و ... باشد ولی هنوز راه بلندی در پیش دارد چرا که تعداد دانشگاه هایی که نمره این آزمون را قبول می کنند، نسبت به کل دانشگاه های دنیا، تعداد کمی است.

 

لیست دانشگاه ها و کالج هایی که آزمون Duolingo را می پذیرند

همانطور که گفته شد رفته رفته تعداد دانشگاه هایی که مدرک زبان دولینگو را قبول می کنند بیشتر می شود. پراکندگی دانشگاه ها شامل دانشگاه هایی در کشورهای امریکا، کانادا، آلمان، استرالیا و ... می شود. برای مشاهده لیست کامل دانشگاه ها و موسسات پذیرنده مدرک زبان دولینگو می توانید بر روی وبسایت Duolingo، بخش Institutions را مشاهده کنید.

 

تفاوت آزمون دولینگو با تافل و آیلتس

مشخص ترین تفاوت آزمون دولینگو با سایر آزمون ها، راحت بودن ثبت نام و آنلاین بودن آن است، چرا که نیازی به مراجعه حضوری ندارد. برای ثبت نام آزمون آنلاین صرفا پرداخت هزینه آزمون، ارائه مدرک شناسایی و داشتن یک سیستم کامپیوتری مجهز به ویدئو کال و متصل به اینترنت کافی است. 

مورد بعدی که اهمیت بالایی دارد هزینه شرکت در آزمون است. هزینه ثبت نام آزمون دولینگو 49 دلار امریکا است که در مقایسه با هزینه بالای 200 دلاری آزمون هایی مثل تافل و آیلتس هزینه بسیار پایین تری است.

زمان آماده شدن و سرعت دریافت نتیجه آزمون نیز متفاوت است. نتیجه ازمون دولینگو تا حداکثر 48 ساعت ارائه می شود در صورتی که نتیجه آزمون های تافل و آیلتس به طور متوسط دو هفته طول می کشد. 

برگزاری آزمون دولینگو در هر ساعت از شبانه روز قابل انجام است ولی آزمون های تافل و آیلتس به صورت دوره ای و هر 10 الی 15 روز برگزار می شود. 

مدت زمان برگزاری آزمون دولینگو حدودا یک ساعت است در صورتی که زمان برگزاری آیلتس 2 ساعت و 45 دقیقه و آزمون تافل 4 ساعت است.

ریپورت نمرات و ارسال به دانشگاه های مقصد برای آزمون دولینگو نامحدود است ولی برای آزمون های تافل و آیلتس به جز چند مورد اول، همراه با پرداخت هزینه رویپورت نمره همراه است. 

 

بخش های آزمون دولینگو

آزمون زبان انگلیسی duolingo که برای ارزیابی و سنجش مهارتهای چهارگانه زبان انگلیسی است، نمره آزمون آن در بازه 10 الی 160 است.

بخش اول(Quick Setup):  قسمت آمادگی برای شروع آزمون که حدوداً  پنج دقیقه است که در مورد قوانین و مقررات برگزاری آزمون  است و نمره ای ندارد. 

بخش دوم(Adaptive Questions): قسمت اصلی آزمون است و زمان آن 45 دقیقه است. در این قسمت با توجه به سوالات و تست هایی که مطرح می شود، مهارت‌های چهار گانه ردینگ، اسپیکینگ، رایتینگ و لسینینگ متقاضی را مورد سنجش قرار می دهد. 

بخش سوم(Video Interview & Writing Sample):  انجام یک مصاحبه ویدئویی و نمونه فایل نگارشی در حدود 10 دقیقه است. محتوای این فایل برای احراز هویت و پیشگیری از تقلب آزمون دهنده استفاده می شود و علاوه بر این، فایل ضبط شده به همراه نتیجه آزمون به دانشگاه های مورد نظر ارسال می شود (ریپورت نمره). دانشگاه مذکور می تواند بر اساس آن نیز در مورد توانایی زبان متقاضی  قضاوت کند. این بخش از آزمون نیز بدون نمره است. 

برای توضیحات بیشتر و اطلاع از آخرین آپدیت های سه بخش آزمون می توانید روی وبسایت آزمون دولینگو، بخش امتیاز دهی آزمون یا Scores را مطالعه کنید. 

 

هزینه ثبت نام امتحان دولینگو 

هزینه شرکت در آزمون آنلاین دولینگو 49 دلار امریکا است و پرداخت آن به صورت خرید ووچر انجام می گیرد. 

 

نحوه ی ثبت نام آزمون دولینگو

برای ثبت نام آزمون دولینگو لازم است روی وبسایت Duolingo،  حساب کاربری ایجاد کنید. در ادامه با انتخاب آزمون شما به صفحه پرداخت ارزی هدایت می شوید. برای انجام پرداخت می توانید از خدمات پرداخت آنلاین آسان کارت استفاده کنید. نکته ای که در زمینه ثبت نام آزمون آنلاین دولینگو وجود دارد این است که پرداخت آزمون به صورت خرید ووچر است. با خرید ووچر آزمون می توانید هر موقع از شبانه روز که آماده بودید، آزمون خود را انجام دهید. 

 

سوالات متداول

اصلی ترین تفاوت، در آنلاین و غیر حضوری بودن، هزینه دلاری کمتر، سرعت بیشتر دریافت نتیجه آزمون و مدت زمان برگزاری آزمون دولینگو است.

میزان اعتبار آزمون دو سال است.

هزینه آزمون دولینگو Duolingo مقدار 49 دلار امریکا است که به صورت آنلاین پرداخت می شود.