راهنمای دریافت ویزای الکترونیکی هند

راهنمای دریافت ویزای الکترونیکی هند | آسان کارت

 

راهنمای گرفتن ویزای الکترونیکی هند و پرداخت هزینه آن

هر ساله تعداد افراد زیادی به منظور تحصیل، فرصت های تحقیقاتی و مطالعاتی، تفریح و یا کار به هند سفر می کنند. برای ورود به کشور هندوستان نیاز به ویزا هست. انواع مختلفی از ویزای هند وجود دارد که در ذیل به شرح آنها می پردازیم. توجه نمایید که ویزای توریستی هندوستان نسبت به سایر کشورها انواع بیشتری دارد و طبیعتا دارای انعطاف بیشتری هم است. 
 

 انواع ویزای توریستی هند 

1) ویزای یک  ماهه توریستی هند
30 روز اعتبار دارد
دو بار ورود، غیر قابل تمدید و غیر قابل تبدیل


2) ویزای یک ساله توریستی هند
365  روز
چندین بار ورود


3) ویزای پنج ساله توریستی هند
چندین بار ورود


* مدت زمان اقامت:

اقامت مداوم در طول هر بازدید برای همه ی کشور ها به جز ایالات متحده، انگلیس، کانادا و ژاپن 90 روز است. برای ایالات متحده، انگلیس، کانادا و ژاپن اقامت مداوم در طول هر بازدید 180 روز می باشد.

 

روش ها و مدارک لازم  برای دریافت ویزای هندوستان: 

در کل دو روش برای درخواست ویزا توریستی هند وجود دارد:


1- ویزا  توریستی لیبل هند
نیاز هست برای تکمیل فرم و انگشت نگاری به سفارت هند در تهران مراجعه شود. برای ویزای لیبلی هند، مدارک زیر لازم است: اصل پاسپورت مسافر (امضاء شده)، دو قطعه عکس رنگی با زمینه سفید سایز 5 در 5 جدید (در بازه ی زمانی شش ماه اخیر گرفته شده باشد و بهتر هست که با عکس پاسپورت یکی نباشد) و کپی برابر اصل همه صفحه های شناسنامه.


2- ویزا توریستی الکترونیکی هند 
نیازی به مراجعه حضوری در سفارت هند ندارد و انگشت نگاری نیز در مرز ورودی هندوستان انجام می شود. برای ویزای توریستی آنلاین هند، مدارک زیر لازم است: عکس و اسکن پاسپورت، پر کردن فرم درخواست ویزای الکترونیکی در سایت سفارت هند.

 

نکات مهم در زمینه هزینه و درخواست ویزای هند


• قیمت ویزای هند بسته به نوع آن( یکماهه، یکساله و پنج ساله) حتی ماه مورد نظر برای مسافرت نیز متغیر است.

هزینه ویزای هند در 2020، ویزای توریستی یک ماهه برای بازه سه ماهه اپریل تا ژوئن، 10 دلار، ویزای یک ماهه برای سایر ماه های سال 25 دلار، ویزای یک ساله 40 دلار و ویزای مسافرتی 5 ساله 80 دلار امریکا است.

• معمولا ویزای هند سه روزه صادر می شود مگر اینکه جز موارد خاص باشد و این زمان طولانی تر شود.

• مدت اعتبار پاسپورت باید حداقل شش ماه باشد.

• در کشور هند امکان تمدید پاسپورت وجود ندارد.

 

راهنمای تصویری درخواست و تکمیل فرم ویزای الکترونیک هند

 

برای ثبت درخواست ابتدا از وبسایت دولت هند، وارد بخش ویزای مهاجرتی و ویزای توریستی شوید. 

سپس در پایین صفحه ی بر روی آیکون Apply here for e-visa  کلیک کنید.

در ادامه فرم آنلاینی نمایش داده می شود که مطابق راهنمای تصویری زیر، فیلدهای لازم بایستی تکمیل شود. مشخصات فردی تان بر حسب، اطلاعات واقعی و منطبق بر پاسپورت باید پر شود. 

اخذ ویزای الکترونیکی هند | آسان کارت

 

با تکمیل فرم فوق به صفحه دوم هدایت می شوید. مشخصات این صفحه، ادامه اطلاعات فردی مثل آدرس محل سکونت خود فرد، خانواده و آدرس محل کار است.

پرداخت هزینه ویزای الکترونیکی هند | آسان کارت

 

با تکمیل صفحه سوم، فرم درخواست آنلاین ویزای هندوستان شما نهایی می شود. لازم است برای پیگیری های بعدی، شماره درخواستتان را یادداشت کنید و همراه داشته باشید. این شماره همچنین روی ایمیلی که معرفی کرده اید نیز ارسال می شود. در مرحله بعد با تأیید اولیه درخواست ویزای شما لازم است که هزینه ویزا توسط کارت های ارزی بین المللی مثل ویزا کارت و مسترکارت، پرداخت شود. اگر کارت بین المللی در اختیار نداشته باشید می توانید با ثبت سفارش پرداخت ارزی، از خدمات آسان کارت در این بخش استفاده نمایید.  

 

 قیمت ویزای آنلاین هند | آسان کارت

نمونه ویزای الکترونیکی صادر شده هندوستان را در تصویر زیر مشاهده می کنید که در صورت تأیید ویزای شما، روی ایمیلتان ارسال می گردد. همچنین روی وبسایت ویزای آنلاین هند می توانید با وارد کردن شماره درخواست ویزای مذکور را مشاهده نمایید. ترجیحا فایل ویزا را پرینت گرفته و همراه خود داشته باشید. 

پرداخت سایت ویزای الکترونیکی هند | آسان کارت

سوالات متداول

روی روال عادی، تأیید و صدور ویزای آنلاین هندوستان، سه روز کاری طول می کشد.

عکس و اسکن پاسپورت، پر کردن فرم درخواست ویزای الکترونیکی در سایت ویزای آنلاین هند

قیمت ویزای هند بسته به نوع آن( یکماهه، یکساله و پنج ساله) حتی ماه مورد نظر برای مسافرت نیز متغیر است. بعنوان مثال در سال 2020، ویزای توریستی یک ماهه برای ماههای اپریل تا ژوئن، 10 دلار، ویزای یک ماهه برای سایر ماه های سال 25 دلار، ویزای یک ساله 40 دلار و ویزای مسافرتی 5 ساله 80 دلار امریکا است.