نحوه ی پرداخت ‏هزینه دیپازیت فی یا ‏Admission Fee

نحوه ی پرداخت ‏هزینه دیپازیت فی یا ‏Admission Fee | آسان کارت

هزینه Admission Fee(دیپازیت فی) چیست و چگونه می توان هزینه آن را پرداخت کرد؟

در برخی موارد دانشگاه ها علاوه بر هزینه هایی مثل؛ اپلیکیشن فی، هزینه خوابگاه، هزینه پستی و ارسال مدارک، هزینه شهریه( tuition fee ) هزینه ی دیگری با عنوان هزینه دیپازیت فی یا ادمیشن فی(Deposit fee/Admission fee) نیز درخواست می کنند. یکی از دغدغه های دانشگاه ها در زمینه پذیرش دانشجویان این است که افراد متقاضی به صورت موازی با چند دانشگاه مکاتبه می کنند و نهایتا پذیرش (Admisson) یکی از آنها را جهت ادامه تحصیل انتخاب می کنند و فرآیندهای طی شده در سایر دانشگاه ها نا تمام می ماند. با توجه به اینکه این موضوع پیامدهای ناخوشایند مالی و غیر مالی برای دانشگاه ها در بر دارد، بنابراین موسسات علمی جهت اطمینان از اینکه دانشجو مصمم است که فرایند پذیرش در آن دانشگاه تکمیل کند، از وی مبلغی با عنوان Deposit Fee و یا Admission Fee درخواست می کنند.

 

مبلغ دیپازیت دانشگاه و نحوه پرداخت Admission Fee

مقدار و نحوه پرداخت ودیعه دانشجویان پذیرش شده، به دانشگاه و فرایندهای آن بستگی دارد و معمولا از طریق مستر کارت، ویزا کارت و یا Paypal قابل پرداخت است. برای اثبات پرداخت موفقیت آمیز هزینه دیپازیت فی دانشگاه، لازم است بعد از تکمیل پرداخت، رسید پرداخت هزینه ادمیشن فی ذخیره شود. به عنوان نمونه، نحوه پرداخت و مبلغ  Deposit Fee در دانشگاه Mc Gill کانادا در اینجا آورده شده است.

هزینه پذیرش Deposit Fee و یا هزینه Admission Fee به نوعی ودیعه یا بیعانه بوده و معمولا بعد یک ترم از تاریخ ثبت نام حضوری در دانشگاه و یا در ترم های بعدی، به فرد پذیرش شده عودت داده می شود. دانشجو بعد از تکمیل فرآیند پذیرش و ادامه تحصیل در دانشگاه مذکور، می تواند برگشت این وجه را درخواست نماید. در حالت کلی دانشگاه ها این مبلغ را به صورت کامل به دانشجو بر می گردانند ولی بعضی از دانشگاه ها با توجه به سیاست های پذیرششان، شرایط متفاوتی دارند. بنابراین می توان گفت که مبالغ دپوزیت فی، قابل برگشت(Refundable) است. دانشگاه های آمریکا معمولا ابتدا هزینه پذیرش یا هزینه admission fee را از دانشجو اخذ می شود و سپس نامه I20 برایش فرستاده می شود  تا دانشجوی اپلای کرده بتواند فعالیت های مرتبط با دریافت ویزای اقامتش را تکمیل کند.

سوالات متداول در خصوص پرداخت هزینه پذیرش Deposit Fee دانشگاه های خارجی

هزینه ادمیشن فی (دیپازیت فی) که پس از دریافت پذیرش تحصیلی از طرف دانشگاه مورد نظر درخواست می شود، با توجه به سیاست های دانشگاه تغییر می کند.

مهلت پرداخت هزینه Admission Fee / Deposit Fee، توسط دانشگاه تعیین می شود تا از قطعی بودن نظر دانشجو برای پذیرش اطمینان حاصل کند.

بله، هزینه Admission Fee اکثر دانشگاه ها Refundable است و پس از ثبت نام حضوری در دانشگاه و یا در ترم های بعدی، به او بازگردانده می شود.