پرداخت هزینه اجاره خوابگاه دانشجویی

پرداخت هزینه اجاره خوابگاه دانشجویی | آسان کارت

هزینه خوابگاه دانشگاه های خارجی Student Dormitory

دانشجویانی که پس از طی مراحلی چون کسب نمره خوب در آزمون تافل یا آیلتس، شرکت در آزمون GRE، چاپ مقاله در ژورنال های خارجی، تکمیل مدارک و سابمیت application، پرداخت هزینه admission fee و ... موفق به پذیرش و أخذ ویزا از دانشگاه های خارج از کشور شده اند، در مرحله بعد بایستی در مورد مکان اسکان خود در آن کشور تصمیم بگیرند. عوامل متفاوتی در انتخاب محل اسکان دانشجویی تأثیر مستقیم دارد، که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. توانایی مالی و میزان فاند دریافتی دانشجوی پذیرش شده
  2. امکاناتی نظیر؛ کتابخانه، باشگاه ورزشی، وعده های غذایی، امکانات کامپیوتری و ...
  3. وضعیت تاهل دانشجو
  4. فاصله تا دانشگاه

 

انواع اقامتگاه های دانشجویان بین المللی دانشگاه ها

برای اسکان دانشجویان بین المللی گزینه های زیادی وجود دارد که بر اساس مقدار هزینه، فاصله تا دانشگاه، امکانات محل اسکان، تعداد نفرات و... متفاوت هستند. اگر دانشجو شرایط مالی خوبی داشته باشد می تواند دنبال اجاره خانه مستقل باشد و یا به علت نزدیکی به محل دانشگاه می تواند از خوابگاه های دانشگاه استفاده نماید. انواع روشهای اسکان دانشجویی عبارتند از؛ خوابگاه دانشگاه دولتی on campus، خوابگاه خصوصی off campus، هاستل ها، هتل‌ آپارتمانهای کوچک، اجاره خانه و زندگی با یک خانواده. توضیحات بیشتر در رابطه محل اقامت دانشجویان بین المللی در ادامه آورده شده است. در وبسایت دانشگاه ها، صفحاتی با عناوین Housing، accommodation، Dormitory، Residence Housing Portal و ... وجود دارد که دانشجویان بین المللی را به سمت نحوه اسکان پیشنهادی هدایت می کنند.

 

خوابگاه on campus

برخی از دانشگاه های یک سری خوابگاه دانشجویی را در محوطه دانشگاه و یا در نزدیکی آن به صورت آپارتمان و شهرک سازی دارند که به دانشجویان بین المللی اجاره می دهند. اجاره خوابگاه دانشجویی در کشورهایی چون آلمان، کانادا، آمریکا، استرالیا و ... با توجه به متراژ اتاق، مجردی یا متاهلی بودن و همچنین امکانات محل اقامت بسیار متغیر است؛ به گونه ای که مثلا اسکان دانشجویان بین المللی در کانادا هزینه ای بین 3000-7500 دلار کانادا دارد. از مزایای زندگی در خوابگاه در محوطه دانشگاه On-Campus می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دسترسی آسان به فضای دانشگاه و کتابخانه

  • نیاز کمتر به حمل و نقل
  • امکان برقرار کردن روابط اجتماعی
  • امنیت بیشتر برای تردد در تمام ساعات شبانه روز

 

خوابگاه off campus

خوابگاه های تحت نظارت دانشگاه (Off Campus Accommodation)، خوابگاه های بیرون از محوطه دانشگاه هستند که فقط به دانشجویان اجاره داده می شود. این خوابگاه ها معمولا از متراژ بالاتری نسبت به خوابگاه on campus برخوردارند لذا گرانتر از خوابگاه های در محوطه دانشگاه هستندبه همین دلیل اکثرا چند دانشجو با هم این خوابگاهها را اجاره می کنند. 

 

زندگی با خانواده ساکن آن کشور (home stay) 

یکی از روش های اسکان که علاوه بر پایین بودن هزینه نهایی آن، باعث می شود دانشجو بهتر و سریعتر با فرهنگ، زبان و آداب آن کشور آشنا شود، امکان اسکان در کنار خانواده هایی است که بخشی از خانه شان را در اختیار دانشجویان قرار می دهند که در آمریکا و کانادا این موضوع با عنوان Homestay شناخته می شود.

 

رزرو اتاق دانشجویی از Airbnb یا هاستل ها

علاوه بر سایر روش های اسکان، دانشجویان بین المللی دانشگاه ها می توانند اقدام به رزرو هاستل یا اتاق های اجاره ای کنند که معمولا می توان آنها را به صورت خصوصی و یا عمومی رزرو کرد اما اکثر هاستل ها، آشپزخانه و سرویس مشترک دارند.

همچنین دانشجویان می توانند از سایت های واسطه ای مثل Airbnb برای پیدا کردن خوابگاه دانشجویی استفاده کنند.

سوالات متداول در خصوص محل اقامت دانشجویان بین المللی

قیمت خوابگاه های دانشجویی با توجه به شرایط، امکانات و موقعیت(خوابگاه خارج از دانشگاه Off-Campus یا خوابگاه در محوطه دانشگاه On-Campus) متفاوت است. مثلا اسکان دانشجویان بین المللی در کانادا هزینه ای بین 3000-7500 دلار کانادا دارد.

در وبسایت دانشگاه ها، صفحاتی با عناوین Housing، accommodation،Dormitory،Residence Housing Portal و ... وجود دارد که شما را به سمت بخش محل اقامت دانشجویان بین المللی و اجاره بهای خوابگاه هدایت می کند.

زندگی در خوابگاه در محوطه دانشگاه On-Campus امکان دسترسی آسان به دانشگاه و کتابخانه با کمترین هزینه حمل و نقل را فراهم می کند.

پرداخت هزینه خوابگاه دانشگاه های خارجی معمولا به دو شیوه ویزا کارت و مستر کارت یا Paypal امکان پذیر است. بدین منظور آسان کارت می تواند همراه شما در پرداخت هزینه اسکان دانشجویان بین المللی باشد.