آموزش تصویری ثبت نام آزمون جی آر ای GRE

آموزش تصویری ثبت نام آزمون جی آر ای GRE | آسان کارت

آزمون جی آر ای GRE

ثبت نام آزمون جی آر ای در سال های اخیر، عموماً توسط موسسات واسطه ای و با کارمزدهای زیاد نسبت به اصل مبلغ خود آزمون صورت می گیرد، در حالی که متقاضیان ثبت نام در آزمون جی آر ای (GRE-General) می توانند با استفاده از راهنمای کامل زیر، مراحل تکمیل فرم ها و ثبت نام جی آر ای را به راحتی انجام دهند. متقاضیان شرکت در آزمون می توانند تا مرحله پرداخت پیش رفته و مرحله پرداخت را از طریق خدمات پرداخت آنلاین ارزی به کارشناسان آسان کارت بسپارند.

 

مراحل ثبت نام آزمون GRE

در صفحه اصلی ETS.org لازم است شما از بخش GRE و زیر منوی For Test TakersواردRegister for the Test شوید. سپس با کلیک بر آیکن Register Online شما می توانید وارد صفحه ثبت نام آنلاین بشوید. در این صفحه اگر شما قبلا ثبت نام کرده باشید، با نام کاربری و رمز ورود می توانید وارد شوید. در غیر اینصورت بایستی ثبت نام کنید. همچنین اگر شما اکانت ®TOEFL و یا ™Praxis داشته باشید می توانید از آنها نیز استفاده نمایید. توجه نمایید که ورود با اکانت ®TOEFL و یا ™Praxis فقط در این مرحله کارا می باشد چرا که فرآیند تکمیل پروفایل، بایستی صورت گیرد. در صورتیکه شما با اکانت تافل و یا پراکسیس وارد شوید در صفحه بعد اطلاعات تکمیلی دیگری از شما درخواست می نماید. این صفحه مشابه صفحه ثبت نام اولیه GRE می باشد.

GRE_AsanCard

GRE2_AsanCard

بعد از تکمیل اطلاعات اولیه و کلیک بر روی گزینه ادامه، صفحه تأیید اطلاعات اولیه نمایان می گردد.

GRE3_AsanCard

GRE4_AsanCard

با تکمیل فرم اولیه و تأیید اطلاعات وارد شده، ایمیلی به آدرس ایمیل شما فرستاده می شود که تنها حاوی نام کاربری شما می باشد.

GRE5_AsanCard

در این بخش لازم است که نوع آزمون GRE مورد نظر خود را انتخاب نمایید. بنابراین لازم به نظر می رسد که توضیح خلاصه ای در زمینه آزمون GRE و انواع آن داده شود. برای پذیرش در مقاطع تحصیلات تکمیلی در کشورهای انگلیسی زبان و مخصوصاً در کشور آمریکا از این آزمون برای ارزیابی اولیه از مهارت های فرد متقاضی استفاده می نمایند که شامل چهار مهارت: استدلال ریاضی، استدلال کمی، تفکر انتقادی و مهارت تحلیلی نوشتاری می باشد. آزمون GRE به دو نوع تقسیم می شود: GRE General و GRE Subject.

آزمون GRE General حالت عمومی داشته و دانشگاه های بسیاری آن را به عنوان یکی از موارد مهم جهت پذیرش دانشجو استفاده می کنند. ارزش امتیازی آزمون GRE General ، برای تمامی دانشگاه ها یکسان نبوده و هر دانشگاه و حتی هر دپارتمانی، میزان متفاوتی از امتیاز GRE را تقاضا می کند.
در برخی از رشته های دانشگاهی، لازم است که فرد متقاضی مهارت های زبانی بالاتری داشته باشد. آزمون GRE سابجکت،با همین هدف طراحی شده است و برای موارد زیر استفاده بیشتری دارد: 1- دانشگاه ها و موسسات آموزشی که رقابت بیشتری در آنها وجود دارد. 2- برای دانشجویانی که نمرات دانشگاهی آنها در برخی از دروس پایین بوده باشد. بالا بودن نمره آزمون GRE سابجکت می تواند به نوعی این ضعف را پوشش دهد. 3- دانشجویانی که قصد دارند در رشته هایی که نیاز به GRE سابجکت دارند ادامه تحصیل بدهند. این رشته ها شامل: روانشناسی، فیزیک، ادبیات انگلیسی، شیمی، ریاضی و بیولوژی. دانشجو با داشتن نمره آزمون GRE سابجکت بالا باید دانشگاه را متقاعد کند که به لحاظ مهارتهای زبانی و سایر توانایی ها، امکان ادامه تحصیل موفق را دارند.
برای انتخاب آزمون جی آر ای جنرال بر روی register for a General Test کلیک نمایید.

GRE6_AsanCard

آزمون GRE در تعداد محدودی از شهرهای کشور مانند آمل، اصفهان، جیرفت، ارومیه، شیراز، تهران و زنجان برگزار می شود. با انتخاب شهر مورد نظر، گزینه های در دسترس به ترتیب زمان آزمون در پایین صفحه فهرست می شوند و شما بر اساس زمان و موسسه می توانید آزمون مورد نظر خود را انتخاب نمایید. با کلیک بر روی هر کدام یک از گزینه های register now به صفحه تأیید اطلاعات انتقال داده می شوید.

GRE7_AsanCard

در صفحه اطلاعات شخصی، با پر کردن فیلدهای مرتبط، فرآیند ثبت نام GRE یک مرحله دیگر پیش می رود. فیلدهای مرتبط را با داده های صحیح و دقیق پر نمایید تا در مراحل بعد با مشکلات احتمالی مواجه نشوید.

GRE8_AsanCard

تا این مرحله شما آزمون را به لحاظ زمان، شهر و موسسه مورد نظر انتخاب نموده اید. در این مرحله می توانید گزینه های دیگری را نیز دوباره بررسی نمایید. پیشنهاد ما این است که برای جلوگیری از سردرگمی، همان مسیری را که از ابتدا انتخاب کرده اید را پیش ببرید. بنابراین بر روی زمان آزمونی که قبلا انتخاب کرده اید کلیک کنید.

GRE9_AsanCard

صفحه بعد، امکان استفاده از سرویس رایگان GRE را به شما پیشنهاد می دهد. از آنجایی که استفاده از این خدمات رایگان می باشد و تأثیری در نتیجه آزمون ندارد، شما می توانید به اختیار یکی از گزینه ها را انتخاب نمایید. با انتخاب سرویس رایگان GRE، شما این اجازه را به وبسایت می دهید که از اطلاعات شما جهت ارائه انتخاب های بهتر همانند: برنامه های کاری، فرصت های مالی، بورسیه و ...، در آینده به شما استفاده کند.

GRE10_AsanCard

در ادامه جهت تکمیل پروفایل آزمون شما، در مورد تابعیت شهروندی شما سوالاتی پرسیده می شود که پیچیدگی خاصی نداشته و به راحتی می توانید گزینه مناسب را انتخاب کنید. سوالاتی نیز درباره مهارتهای زبانی شما و والدینتان و همچنین سوالاتی در زمینه علت نیازمندی شما به آزمون GRE در این بخش از شما پرسیده می شود.

GRE11_AsanCard

در صفحه بعدی رشته اصلی که از آن فارغ التحصیل می شوید پرسیده می شود. با تایپ رشته تحصیلی و کلیک بر روی گزینه جستجو، نتایج حاصل از طبقه بندی رشته به همراه کد آن آورده می شود. شما بایستی بر روی کد رشته کلیک کنید. در این مرحله احتمال دارد رشته شما در دسته خاصی گنجانده نشده باشد و شما مجبور باشید Undecided- other fields-Not listed را انتخاب کنید. و در این مرحله اگر نتیجه جستجو موردی را پیدا نکرد، حتماً نحوه نوشتن رشته تحصیلی را دوباره چک کنید.

GRE12_AsanCard

در مرحله بعد مواردی نظیر اطلاعات آموزشی، معدل، معلولیت، برنامه تحصیلی، و هدف آموزشی پرسیده می شود. در بخش معدل، از آنجایی که نمره تحصیلی در سیستم آموزشی ایران از 20 محاسبه می شود، لازم است به مقیاس 4 سطحی تبدیل شود. برای همین منظور می توانید از مبدل های موجود استفاده نمایید. همچنین برای آگاهی بیشتر می توانید به آدرس های اینترنتی زیر نیز مراجعه نمایید.

GRE13_AsanCard
در صفحه بعد، بر اساس اینکه قصد دارید چه رشته تحصیلی را ادامه بدهید، بایستی شاخه اصلی آن را در فیلد مورد نظر تایپ کنید و گزینه جستجو را کلیک کنید. بر اساس نتیجه جستجو دسته بندی و کد رشته نمایش داده می شود. بر روی کد رشته مد نظر کلیک نمایید.
GRE14_AsanCard
جهت تکمیل برنامه آتی مدنظر شما، موارد دیگری نیز بایستی تکمیل شود که در تصویر نشان داده شده است و شامل موارد زیر می باشد: محل تحصیلی که برنامه ریزی کرده اید(ایالتهای آمریکا و یا سایر قاره ها)، زمان تقریبی ورود به تحصیلات تکمیلی مد نظر، نحوه ی آمادگی شما برای آزمون، دوره زمانی تحصیلی شما در کشور مقصد، روش تحصیلی شما اعم از حضوری، مجازی و ....
GRE16_AsanCard
در انتهای تکمیل اطلاعات ثبت نام، خلاصه ای از انتخاب ها و اطلاعات وارد شده نشان داده می شود که با تأیید آن وارد مرحله پرداخت ارزی می شوید.
GRE17_AsanCard
در مرحله پرداخت لازم است اطلاعات یک کارت ارزی وارد شود که بدین منظور می توانید از خدمات پرداخت آنلاین ارزی  آسان کارت استفاده کنید. پس از تکمیل ثبت نام و پرداخت هزینه آزمون، یک ایمیل مبنی بر تکمیل و نهایی شدن ثبت نام از طرف ETS دریافت خواهید کرد.

هزینه دلاری ثبت نام به موقع آزمون GRE جی آر ای 205 دلارآمریکا بوده و اگر کمتر از یک هفته به تاریخ آزمون GRE مانده باشد و تاریخ آزمون جزو تاریخ های Late امتحان GRE باشد، مبلغ به 245 دلار (40 دلار هزینه تاخیر) تغییر می کند.

بله، دانشگاه خاتم، سازمان سنجش، موسسه امیربهادر، زبان نگار، علامه سخن، مرکز زبان ایران، معرفت و دانشگاه شهید بهشتی را می توان معروف ترین سنترهای برگزارکننده امتحان جی آر ای جنرال در تهران دانست.

بله، Reschedule و تغییر سنتر امتحان GRE General تا 4 روز قبل از روز آزمون جی آر ای و با پرداخت 50 دلار امکان پذیر است.