پرداخت هزینه اقامت ‏‎دائمی در کانادا - RPRF

پرداخت هزینه اقامت ‏‎دائمی در کانادا - RPRF | آسان کارت

RPRF چیست و چگونه می توان هزینه آن را پرداخت کرد؟

اکثر متقاضیان ایرانی اقامت در کانادا با طرح های ورود سریع(Express Entry) و همچنین از نمونه های آن با عناوین اسکیل ورکر فدرال(Federal Skilled Worker) و اسکیل ورکر استان کبک(Quebec Skilled Worker) آشنایی دارند. این برنامه ها پرداخت های Application Fee دارند و متقاضی آن ملزم به پرداخت هزینه آن هستند. علاوه بر این، تمامی متقاضیان اقامت دائم در کانادا بایستی هزینه ای با عنوان "هزینه لندیگ کانادا Landing Fee" به اداره مهاجرت کانادا واریز کنند. این هزینه متفاوت از هزینه طرح های ورود سریع(Express Entry) است.

هزینه RPRF (Right of Permanent Resident Fee) یا همان "هزینه لندیگ کانادا"، با این هدف از افراد گرفته می شود که متقاضیان اقامت دائم کانادا، با قبول درخواست اقامتشان از مزایای حضور در کانادا استفاده می کنند. البته الزام به پرداخت این هزینه استثنائاتی دارد که مهمترین آنها موارد زیر است: فرزندان متقاضیان اقامت(حتی اگر بالای 19 سال سن داشته باشند)، افرادی که از طریق برنامه های بشردوستانه قصد اقامت در کانادا را دارند.

این پرداخت به صورت آنلاین و از طریق وبسایت مهاجرت کانادا انجام می گیرد. این مبلغ در شرایط فعلی 490 دلار کانادا است و قابل برگشت(Refoundable) است، یعنی متقاضی اگر بعد از پرداخت هزینه، به دلایلی از تصمیم خود منصرف شد می تواند تقاضای برگشت وجه کند. در حالت کلی پیشنهاد می کنیم که هزینه مذکور را از روی لینک وبسایت مشاهده نمایید. این پرداخت قاعدتاً باید بعد از تأیید پزشکی انجام بگیرد ولی متقاضی می تواند آنرا قبل تر و در موقع تکمیل پرونده انجام دهد و رسید واریزی را با تأیید پزشکی ارائه کند.

راهنمای پرداخت هزینه RPRF

این پرداخت عمدتاً به همراه سایر پرداخت های مرتبط با وبسایت مهاجرت کانادا پرداخت می شود. و شما بایستی قبلا دارای اکانت فعال بر روی وبسایت باشید. در صورتی که به صورت مستقل بخواهید این پرداخت را انجام دهید به شکل زیر عمل نمایید:
1- ورود به وبسایت مهاجرت کانادا
2- ایجاد اکانت و تکمیل اطلاعات شخصی
3- دانلود فرم و تکمیل آن ( راهنمای تکمیل را در اینجا مشاهده نمایید).
4- ارسال فرم
5- ارجاع به صفحه پرداخت

سوالات متداول ویزا کانادا

داشتن ویزای توریستی کانادا هیچ مزیتی برای دریافت ویزای اقامتی ندارد و برای دریافت ویزای اقامتی باید از طریق یکی از موارد بالا اقدام کرد.

زمان خاص و قانونی ندارد در صورت برطرف کردن دلیل رجکتی می توانید مجدد اقدام نمایید.

خیر. داشتن ویزای شینگن اجباری نیست ولی داشتن ویزای امریکا و یا شینگن در پاسپورت به روند دریافت ویزا کمک می کند.

خیر. عمده پرداختی های سفارت برگشت پذیر نیست.