چگونه هزینه برنامه کار حرفه ای در کانادا – skill worker را انجام دهم؟

چگونه هزینه برنامه کار حرفه ای در کانادا – skill worker را انجام دهم؟ | آسان کارت

برنامه کار حرفه ای در کانادا – skilled worker

برنامه کار حرفه ای کانادا از جمله برنامه های پرطرفدار مهاجرت است که ایرانیان زیادی توانسته اند در سال های اخیر از آن استفاده کنند. این برنامه با توجه به امکان مهاجرت سریعی که برای متقاضی بوجود می آورد با عنوان Express Entry شناخته می شود. این طرح در دو بخش؛ برنامه کار حرفه ای برای استان کبک کانادا(Quebec Skilled Worker) و برنامه کار حرفه ای فدرال(Federal Skilled worker) اجرا می شود که اولی مختص استان کبک کانادا بوده و دومی به صورت عمومی بوده و برای سایر استانهای کاناداست. مشاغل مورد نیاز و طبقه بندی آنها موضوعی است که برای متقاضیان بسیار پراهمیت است به همین جهت دولت کانادا مشاغل را به صورت استاندارد و سطح بندی شده در اختیار همگان قرار داده است. این سطح بندی که NOC(National Occupational Classification) نامیده می شود مشاغل را در سطوح صفر، A, B,C,D طبقه بندی می کند. جهت اطلاع از آن می توانید از این لینک استفاده کنید. در مرحله بعد از اپلای، لازم است که فرد متقاضی و همراهان تست پزشکی و تأییدیه پلیس داشته باشند.

هزینه های اپلای طرح اسکیل ورکر( فدرال و کبک):

Federal Skilled Worker

هزینه Application Fee برنامه فدرال اسکیل ورکر برای فرد متقاضی 550 دلار کانادا است. برای همسر و هر یک از فرزندان همراه بالای 22 سال 550 دلار و برای هر یک از فرزندان زیر 22 سال، مقدار 150 دلار کانادا محاسبه می شود. هزینه دیگری که به هنگام مهاجرت از متقاضی گرفته می شود، هزینه اقامت دائم کانادا Right of Permanent Residence Feeاست که به اختصار RPRF و یا هزینه لندینگ فی عنوان می شود و مقدار آن 490 دلار کاناداست. علاوه بر هزینه های مذکور، هزینه های جانبی دیگری نیز اعم از: ترجمه، آزمون زبان، تست پزشکی و ... نیز وجود دارد.

Quebec Skilled Worker

هزینه Application Fee برنامه کبک اسکیل ورکر مشابه هزینه های فدرال اسکیل ورکر است. در سالهای گذشته هزینه های این برنامه متفاوت از هزینه های طرح فدرال اسکیل ورکر بوده است. فرد متقاضی جهت اپلای برنامه مهاجرت کبک، می بایست علاوه بر هزینه اولیه که برای برنامه فدرال پرداخت می کرد، هزینه های مرتبط با استان کبک را نیز به صورت جداگانه پرداخت می نمود.

از آنجایی که امکان تغییر هزینه های پرداختی همیشه وجود دارد، پیشنهاد ما این است که برای اطلاع از هزینه ها از لینک هزینه های پرداخت استفاده نمایید. در صفحه مذکور در بخش Permanent Resident Visas – Fees می توانید هزینه های مربوطه را مشاهده نمایید.

پرداخت هزینه های Application Fee به صورت آنلاین و آفلاین قابل انجام است. در حال پرداخت آنلاین، شما مبلغ را از طریق کارت های اعتباری تان انجام می دهید و اگر مبلغ از کارتتان کسر شد پرداخت شما کامل شده است. اگر می خواهید پرداختتان آفلاین انجام گیرد، فرم پرداخت را پر می کنید و اطلاعات کارت خود را روی برگه نوشته و برایشان ارسال می کنید تا هزینه از آن طریق پرداخت شود.

پرداخت اپلیکیشن فی اسکیل ورکر کانادا | آسان کارت

راهنمای اپلای و پرداخت برنامه کار حرفه ای در کانادا

برای آغاز فرآیند اپلای لازم است که از منوی اصلی وبسایت مهاجرت دولت کانادا، گزینه مهاجرت را انتخاب کرده و در صفحه مذکور گزینه Express Entry را انتخاب کرد. در صفحه Express Entry اطلاعات کامل و مفید در زمینه مراحل اپلای و همچنین ایجاد اکانت و اقامت دائم آورده شده است. با ایجاد اکانت و تکمیل فرم های مربوطه، لازم است که مدارک و مستندات مورد نیاز ارسال شود و همچنین هزینه های مرتبط پرداخت گردد. در وبسایت مهاجرت دولت کانادا می توانید از صفحه راهنما با طبقه بندی موضوعی سوالات به راحتی به جواب سوال خود برسید.

سوالات متداول

خیر. هزینه پرداخت شده برای درخواست ویزا برگشت پذیر نمی باشد.

کانادا در ایران سفارت ندارد و برای انگشت نگاری و مصاحبه می بایست به یکی از کشور های اطراف ایران سفر نمایید.

پس ایجاد اکانت و تکمیل فرم های مربوط به سفارت در مرحله نهایی اطلاعات اکانت خود را در اختیار کارشناسان پرداخت آسان کارت برای انجام پرداخت قرار خواهید داد.