پرداخت هزینه پست ای شیپ گلوبال UEMS - eShip global (دریافت i20/ فرم DS)

پرداخت هزینه پست ای شیپ گلوبال UEMS - eShip global (دریافت i20/ فرم DS) | آسان کارت

 

دانشجویانی که از پس طی مراحلی چون کسب نمره خوب درآزمون تافل یا آیلتس، شرکت در آزمون GRE، چاپ مقاله در ژورنال های خارجی، تکمیل مدارک و سابمیت application، پرداخت هزینه admission fee و ....موفق به دریافت پذیرش از دانشگاه های ایالات متحده آمریکا می شوند، لازم است در مراحل بعد مدرک پذیرش رسمی خود مانند فرم  I20 و یا DS-2020 و  Admission Letter (نامه رسمی پذیرش) را از دانشگاه دریافت کرده و برای اخذ ویزا به سفارت آمریکا ارائه کنند.

وبسایت UEMS ( University Express Mailing System) یک پل ارتباطی بین دانشگاه های ایالات متحده آمریکا و دانشجو است که از طریق همکاری با شرکت های پستی بین المللی (DHL, FEDEX, UPS,…)، مدارک دانشگاهی را بین دانشگاه و دانشجویان مبادله می کند. همانطور که اشاره شد مدرک I20 (جهت ویزای F1 و F2) و DS-2020 (جهت اخذ J1 و J2) از طرف دانشگاه برای دانشجوی متقاضی ارسال می شوند. اینها مدارکی مهمی هستند که SEVIS Number در آن قرار دارد و زمان مصاحبه بایستی به سفارت ارائه شود. نحوه کار UEMS بدین ترتیب است که برای تسهیل و تسریع فعالیت های پستی دانشگاه و دانشجو، بسته های پستی را از طریق یک روال استاندارد شده و منسجم تبادل می کند. دانشجوی متقاضی، مدرک مورد نظر را از دانشگاهی که پذیرش گرفته است درخواست می کند. آدرس پستی و نوع ارسال را انتخاب می کند. بعد از پرداخت هزینه، فرایند تأیید و ارسال پستی شروع می شود. لازم به ذکر است هزینه استفاده از خدمات UEMS متنوع است و بسته به آدرس دانشجو و دانشگاه پذیرش دهنده تغییر می کند.

 

موارد مهم پرداخت هزینه پست ای شیپ گلوبال eShipglobal

با توجه به محدودیت های ارسال پستی مدارکی چون i20 به ایران، دانشجو بایستی با دانشگاه مکاتبه نماید که آیا امکان ارسال مستقیم به ایران وجود دارد یا خیر. در صورت جواب مثبت، فرد بایستی آدرس کامل پستی خود در ایران را وارد کند و شرکت پستی بین المللی که به ایران خدمات دارد را انتخاب نماید. در غیر اینصورت لازم است از خدمات شرکت هایی چون تهران پیکاپ برای دریافت مدارک دانشگاهی مانند آی بیست i20 یا DS-2020 استفاده کنید.

هزینه ارسال موسسه پستی UEMS معمولاً بین ۵۰ تا ۷۰ دلار آمریکا را برای ارسال پستی فوری مدارک دریافت می‌کند. مدت زمان رسیدن مدارکی مانند برگه I-20/DS-2019 به آدرس مورد نظر دانشجویان بین ۵-۳ روز کاری پس از ارسال پستی است. دانشجویان باید دقت داشته باشند که با تکمیل سفارش و پرداخت هزینه پست ای شیپ گلوبال UEMS - eShip global ارسال یک Order Number برای سفارش پستی ایجاد می شود که لازم است برای پیگیری های بعدی حفظ شود.

از سرویس ارزان ای شیپ گلوبال می توان برای پست و پیگیری مدارک دانشگاهی ارسالی به ایالات متحده و دریافتی از آن برای پذیرش دانشجویان (i20/فرم DS) استفاده کرد.

موسسه پستی UEMS معمولاً هزینه‌ای بین ۵۰ تا ۷۰ دلار آمریکا را برای ارسال مدارکی مانند آی بیست دریافت می‌کند.

مدت زمان رسیدن مدارکی مانند برگه I-20/DS-2019 به آدرس مورد نظر دانشجویان بین ۵-۳ روز کاری پس از ارسال پستی است.